کلینیک محمدی
خدمات تخصصی کاشت مو و ابرو
سوالات متداول

حکم شرعی کاشت ابرو

شقایق خورشیدی
1 سال پیش
خواندن 5 دقیقه
342 بازدید
خانه » وبلاگ » عمومی » حکم شرعی کاشت ابرو

اگر قصد انجام کاشت ابرو دارید و می خواهید از حکم شرعی کاشت ابرو باخبر شوید، تا انتها با ما باشید. ابروها یکی از حداکثر اجزای ضروری صورت هستند که در شکوه و زیبایی انسان نقشی عظیم دارند. نداشتن ابروهای پرپشت تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس انسان به ویژه خانم ها خواهد داشت. امروزه بسیاری از انسان ها به دلیل عواملی از جمله وراثت، تصادف و غیره دچار ریزش ابرو می شوند. در این میان افرادی نیز هستند که دیگر ابروهای پر پشتی ندارند و این جراحی را انتخاب می کنند.

یکی از دلیل های تردید انسان در انجام این عمل، حکم شرعی آن است. زیرا بسیاری از انسان ها سوابق احکام شرعی را نمی شناسند. در طول این مقاله به طور کلی به هر آنچه که باید درباره حکم شرعی کاشت ابرو بدانید اشاره کرده ایم. همچنین در پاسخ به سوال حرام بودن یا نبودن کاشت ابرو چند موضوع را ارائه می کنیم. با ما همراه باشید.

حکم شرعی کاشت ابرو و صحت وضو

بسیاری از انسان ها معمولاً به دلیل عناصری که در ابتدا ذکر کردیم، تمایل به کاشت ابرو دارند. این انسان ‌ها نمی ‌دانند که این کار چه حکمی دارد و این باعث می‌ شود که درانجام آن تردید کنند. تردید در این مسئله طبیعی است و در این راستا برای آشنایی بهتر شما در زیر به همه احکام این موضوع می پردازیم. در ادامه این مقاله می ‌توانیم درباره حکم شرعی این عمل مطابق با مفهوم مسلمانان جهان صحبت کنیم:

  • آیت الله خامنه ای

ایجاد مانعی که موجب باطل شدن وضو و غسل شود، اگر فرسنگ ها خارج از وقت نماز باشد، اشکال شرعی ندارد. ولی در وقت نماز باید وضو یا غسل را به درستی بگیرد. در واقع، می توان نتیجه گرفت که اگر آب به مو و پوست برسد، هیچ مانعی برای انجام آن وجود ندارد. آیت الله تبریزی همچنین تصریح کرد؛ اگر در وضو دوباره آب به آن برسد، کاشت ابرو اشکالی ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین در مورد حکم شرعی کاشت ابرو فرمودند: اگر برای ترمیم ابرو، کاشت ابرو نیاز باشد، اگر آب در تمام مدت وضو به مو و پوست برسد، اشکال ندارد. اگر وسیله کاشت خالکوبی با رنگ و جوهر باشد، با این وجود هیچ مشکلی وجود ندارد. اگر حالات مؤمن یا مومنه از اینها جدا باشد، قضاوت جبیره لازم است. فرد باید اطراف آن را تمیز کند و برای این کار باید بر روی آن دست بکشد. آیت الله بهجت در مورد حکم شرعی این عمل با آیت الله تبریزی و آیت الله خامنه ای موافق بود.

  • آیت الله فاضل لنکرانی

اگر مو جزء بدن شود و به طور طبیعی رشد کند، بسیار شبیه عناصر بدن است. آیت الله سیستانی و آیت الله شبیری زنجانی اضافه کردند که اگر آب به طور کامل به مو و پوست برسد مشکلی ندارد.

  • آیت الله صافی گلپایگانی

اگر مو به بدن متصل باشد و به طور طبیعی رشد کند، وضو صحیح است. اما اگر مو بر روبند بافته شود و فرسنگها با چسب به نوک وصل باشد، جایز نیست. در این صورت اگر رفع نشد، علاوه بر وضو و غسل، باید بدن را نیز تیمم کند. کاشت ابرو از موهای بدن انسان گرفته شده است و امکان توسعه آن بسیار زیاد است و ممکن است هیچ مانعی در چارچوب دستورالعمل های شرعی وجود نداشته باشد. در هنگام وضو، رسیدن آب به مو و پوست بسیار مهم است.

حکم شرعی کاشت ابرو

آیا کاشت ابرو مانع از وضو است؟

در پاسخ به این سوال که آیا کاشت ابرو حرام است یا نه، عبارات مراجعان تقلید را در ابتدای مطلب مورد بررسی قرار دادیم. اما به طور کلی اگر آب در طول مدت وضو به مو و پوست برسد، می توانید کاشت را انجام دهید. بنابراین در واکنش به این استعلام آیا انجام این کار حرام است؟ باید اشاره کنیم خیر البته، زمانی که آن را به خاطر زیبای و شکوه اجرا کرده اید، باید آن را از نامحرمان پنهان کنید.

حکم وضو و غسل در کاشت ابرو

حکم مراجعان تقلید در این زمینه بی نظیر است. برای پاسخ به اینکه حکم شرعی کاشت ابروهای مصنوعی چیست، به سراغ مرجع تقلید های معروف رفته ایم.

  • آیت الله خامنه ای : اگر از بین بردن مانع بسیار امکان پذیر است، باید آن را از بین ببرید. اگر برداشتن آن امکان پذیر نیست در این صورت غسل و وضوی جبری فرسنگها بهتر است. تا فرد بتواند وظیفه دنیوی خود را ادا کند.
  • آیت الله فاضل: اگر کسی مجبور باشد آن افزودنی ها را اعمال کند و مجبور شود ابروهای خود را ببندد، هیچ مشکلی وجود ندارد. اگر برای رفع آن مشکلی وجود نداشته باشد، وضو گرفتن بعد از دفع آن به مراتب بهتر است. در صورت عدم وجود، غسل و وضو واجب است. در نتیجه در پاسخ به این سوال که آیا روش مصنوعی کاشت ابرو حرام است؟ باید بگوییم که مطابق با نظر بسیاری از مرجع های تقلید این روش به هیچ وجه حرام نیست.

اگر کسی کاشت ابرو را انجام داده است تنها اینکه بتواند غسل و وضو بگیرد کافی است و در این صورت هیچ مشکلی برای اين کار وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، اگر نتوانست آن را ببرد، می تواند از غسل و وضوی جبیره استفاده کند.

جمع بندی:

بسیاری از افراد به دنبال کاشت ابرو طبیعی یا مصنوعی هستند اما در رابطه با حکم شرعی و صحت وضو بعد از آن دچار شک و تردید می‌باشند. به همین خاطر دانستن نظر و حکم مرجع تقلید هر شخص می‌تواند در تصمیم گیری این کار بسیار تاثیر گذار باشد. بنابراین می‌توان گفت قبل از مراجعه به کلینیک کاشت ابرو در تهران بسیار اهمیت دارد که نظر مرجع تقلید خود را در این رابطه بدانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه