کلینیک محمدی
خدمات تخصصی کاشت مو و ابرو
سوالات متداول

کاشت ابرو چگونه است؟ | مراحل کاشت + عوارض و فواید

admin_keyvan
5 ماه پیش
خواندن 11 دقیقه
30 بازدید
خانه » وبلاگ » عمومی » کاشت ابرو چگونه است؟ | مراحل کاشت + عوارض و فواید

دوره و زمانه ابروهای نازک گذشته است و اکنون ابروهای پرپشت و ضخیم مد روز هستند. داشتن ابروهای پهن و کشیده باعث زیباتر شدن چهره می‌شود و به همین دلیل افراد زیادی برای رسیدن به آن به سراغ درمان‌های مختلف می‌روند. درمان‌های موقت و نیمه دائمی مانند لمینت ابرو و میکروبلیدینگ برای افزایش حجم و فرم ابرو وجود دارند؛ اما اگر به دنبال یک راه حل دائمی برای افزایش شکل و اندازه ابروهای خود هستید، کاشت ابرو بهترین گزینه خواهد بود. در این مقاله از مجله کلینیک محمدی، به طور کامل به یکی از سوالات رایج درخصوص کاشت ابرو، یعنی “کاشت ابرو چگونه است؟” پاسخ کامل داده‌ایم.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو (Eyebrow Transplants) یک روش جراحی تخصصی است که توسط جراح انجام می‌شود. در طی این فرآیند، فولیکول‌های مو از پوست سر به ابروها منتقل می‌شوند تا ظاهری طبیعی به ابروها بدهند. موهای اهدایی از پشت سر باید از نظر بافت مشابه موهای طبیعی ابرو باشند. کاشت ابرو یک عمل بی‌خطر با کمترین عوارض است که در مقایسه با تاتو انتخاب بهتری محسوب می‌شود. بدین دلیل که نتایج طبیعی‌تر و طولانی‌تری ارائه می‌دهد. با این حال، کاشت ابرو از نظر فنی یک عمل سخت و دشوار است، زیرا به تخصص و مهارت زیاد در انتخاب بهترین فولیکول‌های مو از قسمت اهداکننده، کاشت در جهت خواب ابرو و حفظ ماندگاری بالا دارد.

کاشت ابرو چیست؟

روش‌ های کاشت ابرو

موهای اهدا کننده برای کاشت ابرو با روش‌های FUE یا FUT انجام می‌شود. در ادامه به جزئیات بیشتری در مورد این روش‌ها اشاره کرده‌ایم:

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

استخراج واحد فولیکولی یا FUE نوعی روش کاشت مو است که در آن ابتدا پشت سر فرد اصلاح می‌شود؛ در حالی که زیباجو تحت بی‌حسی موضعی است، فولیکول‌های موی به صورت شاخه‌ای از موهای پشت سر (یک یا چهار تار مو) با استفاده از دستگاه پانچ برداشته می‌شود. در این روش برش‌های کوچکی در پوست سر باقی می‌ماند. از سوی دیگر، روند کاشت ابرو FUE ممکن است برای کسانی که فقط به تعدادی کمی پیوند نیاز داشته باشند یا کسانی که می‌خواهند مدت کوتاهی پس از پیوند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند، مناسب‌تر باشد.

تفاوت کاشت ابرو به روش fut و fue

پیوند واحد فولیکولی (FUT)

در این روش نواری از مو معمولاً از پشت سر برداشته می‌شود و سپس فولیکول‌های مو مناسب زیر میکروسکوپ جدا خواهند شد تا برای پیوند کنار گذاشته شوند. روند برداشت در این روش سریع‌تر از FUE است. البته لازم به ذکر است که این تکنیک منجر به جای زخم به شکل خطی می‌شود و زمان بهبودی طولانی‌تر دارد. افرادی که به دلیل نازک شدن شدید موها به تعداد بیشتری گرافت مو نیاز دارند، کاندیدای بهتری برای روش FUT هستند، زیرا ماشت ابرو به این روش عموماً فولیکول‌های بیشتری را برای پیوند در اختیار متخصص قرار می‌دهد.

در جدول زیر می‌توانید تفاوت بین روش‌های FUE و FUT را مشاهده کنید:

پارامترهاروش FUEروش FUT
فرایند عملبرداشت یک شاخه یک تا چهارتایی از واحدهای فولیکولی با دستگاه پانچبرداشت نواری از مو و جداسازی واحدهای فولیکولی
جای زخمجای زخم کوچکجای زخم بیشتر
دوره بهبودیانجام فعالیت‌های روزانه بعد از حداقل 5 روزانجام فعالیت‌های روزانه بعد از حداقل 14 روز
هزینه عملکمتر از روش FUTبیشتر از روش FUE

مراحل کاشت ابرو

بررسی مراحل کاشت، بخشی از پاسخ به سوال “کاشت ابرو چگونه است” هست. در ادامه کاشت ابرو به روش FUT را توضیح می‌دهیم، این روش طبیعی‌ترین نتیجه را خواهد داشت، زیرا از موهای سر زیباجو استفاده می‌شود.

مرحله اول

متخصص در این روش یک برش نواری در پشت سر و بین دو گوش انجام می‌دهد تا به عنوان بانک مو یا فلپ برای کاشت ابرو استفاده شود.این روش یک عمل جراحی محسوب می‌شود، زیرا متخصص از چاقو برای برش ناحیه مورد نظر استفاده می‌کند. متخصص بی‌حسی موضعی را در ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند تا زیباجو دردی را احساس نکند؛ اما بعد از رفع بی‌حسی، فرد کمی سردرد خواهد داشت که به او داروهای مسکن داده می‌شود. روش FUT مناسب افرادی است که ابروهای یکنواخت با تراکمی زیاد از موها را می‌خواهند.

مرحله دوم

سپس موهای برداشت شده زیر دست “کات کار” می‌رود تا او زیر میکروسکوپ‌های مخصوص قطعات بسیار ریزی که حاوی فولیکول‌ها (پیاز مو) یک تا سه تار موئی هستند را جداسازی کند؛ بعد از آماده شدن فولیکول‌ها مو، کاشت کار کار خود را شروع می‌کند. کاشت کار ابتدا بسته به نظر مراجعه کننده، طراحی ابرو را انجام می‌دهد. فرد ممکن است ابروهای باریک یا پهن مد نظر داشته باشد.

مرحله سوم

بعد از رسیدن به یک نظر مشترک، طراحی ابرو انجام می‌شود. طراحی ابتدا روی یک ابرو صورت می‌گیرد و سپس قرینه‌سازی اتفاق میفتد. بدیهی است که کاشت کار باید تخصص بالایی در کاشت داشته باشد، زیرا ایجاد زاویه خواب مناسب اهمیت زیادی در زیبایی ابروها دارد.

بی‌حسی روی خط طراحی با سوزن انجام می‌شود تا کادر طراحی از بین نرود. تک تک فولیکول‌ها مو در شکاف‌های بسیار ظریف و باریک قرار داده می‌شوند. در این بین، تامیست جهت جلوگیری از درد و خونریزی تزریق می‌شود. تزریق تامیست تاحدودی باعث ناقرینگی می‌شود و این موضوع در همه کاشت‌ها وجود دارد. ابتدا یک ابرو کاشت می‌شود و سپس کاشت کار به سراغ ابرو بعدی می‌رود. در ابرو اول دوز کمتری از تامیست استفاده می‌شود، ولی ابرو دوم دوز بیشتری خواهد داشت، زیرا تحمل فرد کمتر می‌شود و همین امر تورم در ابرو دوم را بیشتر خواهد کرد.

عکس نحوه کاشت ابرو

کاشت ابرو مناسب چه کسانی است؟

هم مردان و هم بانوان می‌توانند از خدمات کاشت ابرو بهره‌مند شوند. بهترین سن برای انجام این عمل بین 25 تا 50 سال است. سن کمتر از 25 سال توصیه نمی‌شود، زیرا ریزش موی ابرو هنوز قطع نشده است و ادامه دارد. به طور کلی، افراد با مشکلات زیر می‌توانند کاندیدهای بهتری برای کاشت ابرو باشند:

  • کسانی که در اثر کشیدن، لیزر موهای زائد یا زخم ریزش موی ابرو دارند.
  • کسانی که به دلیل استفاده زیاد از موچین، اپیلاسیون و نخ انداختن ابروهای کمی دارند.
  • کسانی که به دلیل ژنتیکی یا افزایش سن موهای ابروی خود را از دست داده‌اند.
  • کسانی که به دلایل مختلف دچار سوختگی در ناحیه ابرو شده‌اند.
  • کسانی که ابروهای خود را خالکوبی کرده‌اند.
  • کسانی که دچار بیماری تریکوتیلومانیا (کندن غیر طبیعی مو) هستند.
  • کسانی که به خاطر شیمی درمانی موهای خود را از دست داده‌اند.

عکس قبل و بعد کاشت ابرو

چه کارهایی را باید قبل از کاشت ابرو انجام داد؟

قبل از انجام کاشت ابرو لازم است تحقیقات خود را انجام دهید و یک متخصص معتبر و با تجربه پیدا کنید. در ادامه به چند نکته مهم که قبل از کاشت ابرو لازم است به آن‌ها توجه کنید، اشاره کرده‌ایم:

  1. لازم است زیباجو قبل از انجام کاشت ابرو با یک متخصص مشورت کند تا در مورد اهداف خود و نتایج مورد انتظارش صحبت داشته باشد.
  2. تست‌هایی که توسط پزشک تجویز می‌شوند، سلامت بدنی زیباجو را نشان می‌دهند. انجام این آزمایش‌ها، برای امکان انجام کاشت ابرو بسیار ضروری هستند.
  3. اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید باید چند روز قبل از کاشت ابرو مصرف آن‌ها را قطع کنید تا خطر خونریزی به حداقل برسد.
  4. زیباجو باید حداقل یک هفته قبل از عمل از مصرف الکل و سیگار خودداری کند تا خطر عوارض را به حداقل برساند.
  5. زیباجو در روزهای پیش از کاشت ابرو در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید تا دچار سوختگی‌های ناشی از کاشت نشوید.
  6. زیباجو قبل از کاشت باید پوست خود را تمیز کند. حمام کردن و تمیز کردن پوست، خطر عفونت در حین انجام کاشت را کم می‌کند.

نکات مهم پس از کاشت ابرو

برای به دست آوردن بهترین نتایج و جلوگیری از هر گونه مشکل مهم است که بعد از جراحی از ابروها مراقبت شود. زیباجو باید به بدن خود فرصت دهد تا بهبود یابد، فرد به هیچ وجه نباید به ابروهای جدید خود دست بزند، این کار به کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک می‌کند. مهم است که در این دوره زیباجو از تماس با آب خودداری کند، زیرا آب ممکن است باعث آسیب به پیوند موی جدید شود. فرد بعد از چهار روز می‌تواند صورت و ابروهای خود را بشوید و صورت خود را به آرامی خشک کند. برای جلوگیری از افزایش خطر تورم بهتر است زیباجو در هفته اول پس از درمان صاف به پشت بخوابد و سر خود را بالا نگه دارد.

کار های ممنوعه بعد از کاشت ابرو

پوسته‌هایی در اطراف فولیکول‌های کاشته شده مشاهده خواهد شد، اما واجب است که زیباجو موهای جدید را لمس نکند یا نچینید، زیرا به آن‌ها آسیب وارد می‌کند. حدود 3 تا 7 روز، پوسته‌های اطراف فولیکول‌های جدید شروع به ریزش می‌کنند. پس از ریزش پوسته‌ها، ناحیه کاشته شده کمی قرمز به نظر می‌رسد. فرد در ماه اول پس از پیوند باید زیر نور خورشید قرار نگیرد و اگر بیرون می‌رود از کلاه لبه‌دار استفاده کند. همچنین فرد باید تا 3 هفته پس از عمل از انجام تمرینات بدنی خودداری کند.

به طور کلی، کارهایی که زیباجو نباید بعد از کاشت مو انجام دهد، شامل موارد زیر هستند:

  • از رسیدن رطوبت به ابروها جلوگیری کند.
  • فشاری به ابروها وارد نکند.
  • از کمپرس یخ استفاده نکند.
  • بخیه‌ها را نکشد.
  • از رنگ مو و ترکیبات شیمیایی استفاده نکند.
  • از لمس ابروها به همراه دست خودداری کند.
  • ابروهای خود را به درستی بشوید.
  • از کندن زخم بپرهیزد.
  • از قرار گیری در برابر خورشید بپرهیزد.
  • از تعریق و فعالیت‌های ورزشی سنگین خودداری کند.
  • از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کند.
  • داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کند.
  • هنگام خواب از بالش استفاده کند.
  • از ژل ابرو برای فرم دادن به ابروها استفاده کند.
  • برای چکاپ از پزشک خود وقت بگیرد.
  • آرایش را به تعویق بیندازد.
  • از کوتاه کردن ابرو با موچین خودداری کند.

ریکاوری بعد از کاشت ابرو

بعد از کاشت چه انتظاری می‌توان داشت؟

هنگامی که موهای جدید کاشته می‌شوند معمولاً حدود 4 روز طول می‌کشند تا بهبود یابند. پس از این دوره 4 روزه، فولیکول‌های جدید به طور کامل در پوست فرو می‌روند. با این حال در چند هفته اول هیچ تغییر قابل مشاهده‌ای در ابروها دیده نمی‌شود. فرد پس از چند هفته چیزی به نام ریزش شوک را تجربه می‌کند، یعنی زمانی که موهای کاشته شده می‌ریزند. این موضوع یک روند طبیعی از دوره بهبودی است و نشانه شروع رشد موهای جدید خواهد بود. سپس موهای جدید به آرامی در یک دوره 6 ماهه شروع به رشد می‌کنند.

 

بعد از حدود یک سال، ابروهای جدید به پتانسیل کامل خود می‌رسند. با این حال، موهای کاشته شده از نظر شکل و سرعت رشد متفاوت از موهای اصلی ابرو خواهند بود. در کاشت ابرو از موهای سر استفاده می‌شود، به این معنی که موهای جدید سریع‌تر از موهای اصلی ابروها رشد می‌کنند. تشخیص اینکه آیا رشد موهای جدید در طول زمان کند می‌شود یا خیر، دشوار است، زیرا تقریباً هیچ تحقیقی در مورد اثرات طولانی مدت کاشت ابرو انجام نشده است.

عکس نتایج کاشت ابرو

دلایل ریزش موی ابرو پس از کاشت چیست؟

ریزش موی ابرو بعد از کاشت ناشی از شوک قبل‌تر صحبت شد یک روند طبیعی از رشد ابروهاست و به صورت موقتی رخ می‌دهد. اگر ریزش مو بعد از دوره شوک به مدت بیش از چهار هفته ادامه داشت یا اگر ریزش با علائم ناراحت کننده دیگری مانند خارش، قرمزی شدید یا پوسته پوسته شدن همراه بود باید با متخصص کاشت مو مشورت کنید. این مشکل می‌تواند نشان دهنده یک واکنش آلرژیک یا عفونت باشد. علاوه بر این، اگر ریزش بیش از حد باشد و بیش از چند ماه رخ دهد، می‌تواند نشانه‌ای از تکنیک ضعیف پیوند یا آسیب به فولیکول‌های مو قبل، حین یا بعد از جراحی باشد. با این حال، ریزش موی ابرو بعد از کاشت ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

  • عفونت
  • تروما (خاراندن یا مالش)
  • استرس
  • مراقبت‌های بعدی نامناسب
  • مصرف برخی داروها

انجام خدمات کاشت در کلینیک محمدی

در گذشته افرادی که ابروهای کم پشتی داشتند، مجبور بودند تا ابروهای خود را مداد قرینه یا تاتو کنند؛ اما امروزه علم پزشکی پیشرفت کرده است و اکنون راه‌های مختلفی مانند کاشت ابرو وجود دارند که آرزوی افراد برای داشتن ابروهای پر را برآورده می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید ابروهای پرپشت و زیبایی داشته باشید، کلینیک محمدی به شما در رسیدن به این موضوع کمک زیادی می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید همین حالا فرم مشاوره رایگان ما را که در پایین همین صفحه پر کنید تا مشاورین ما در اسرع‌وقت با شما تماس برقرار کنند. کلینیک محمدی با داشتن سابقه درخشان می‌تواند‌ به شما در داشتن ابروهای پرپشت و زیبا کمک زیادی کند.

ماندگاری و دوام کاشت ابرو چقدر است؟
نتایج کاشت ابرو دائمی است و برای همیشه می‌تواند‌ از وجود ابروهای جدید خود لذت ببرد. فرد بلافاصله پس از پیوند فولیکول‌ها متوجه پری و شکل بهتر ابروی خود خواهد شد.
آیا کاشت ابرو دردناک است؟
بی‌حسی موضعی معمولاً برای بی‌حس کردن ناحیه اهداکننده و گیرنده استفاده می‌شود و این عمل را نسبتاً بدون درد می‌کند. بیماران ممکن است در طول دوره نقاهت کمی ناراحتی یا درد خفیف را تجربه کنند.
آیا کسی می‌تواند متوجه شود که فرد کاشت ابرو انجام داده است؟
هنگامی که کاشت ابرو توسط متخصص انجام می‌شود، نتایج باید طبیعی به نظر برسند. موهای کاشته شده با موهای موجود در ابرو ترکیب می‌شوند و ظاهر آنها از نظر زیبایی دلپذیر خواهد بود.
آیا برای کاشت ابرو می‌توان از موهای بدن استفاده کرد؟
بله این امکان پذیر است، اما موهای بدن طول عمر کوتاه‌تری دارند و احتمال ریزش آنها وجود دارد. بهترین گزینه همیشه گرفتن مو از پشت سر است.
اگر موها سر مجعد و فر باشند، آیا وقتی در ابرو کاشته شوند صاف می‌شوند؟
هنگامی که موهای مجعد در ناحیه گیرنده قرار می‌گیرند، مجعد باقی می‌مانند. به این معنا که به صورت فر رشد می‌کنند بنابراین، فرد می‌تواند‌ بعد از پایان دوره کامل رشد از ابزارهای آرایشی برای صاف کردن تارهای مو کاشته استفاده کنید.
آیا بعد از کاشت ابرو دارو داده می‌شود؟
بله متخصص ممکن است دارو یا روغن‌های تقویت کننده به بیمار بدهد. متخصص بسته به روش کاشت، شرایط بیمار و سایر موارد اقدام به ارائه دارو یا سایر عوامل تقویت کننده می‌کند.
شکل ابرو برای کاشت چگونه تعیین می‌شود؟
اکثر بیماران عکس یک فرد را که می‌خواهند ابروهایشان شبیه او باشد به همراه خود به کلینیک می‌آورند. این حال، متخصص مطمئن می‌شود که ابرویی که برای فرد طراحی می‌کند، مناسب صورت اوست.
آیا در ناحیه‌ای که مو اهدا می‌شود، لکه طاسی باقی می‌ماند؟
خیر! متخصص از نواحی مختلف اقدام به برداشت مو می‌کند تا تأثیر قابل توجهی بر توزیع مو در ناحیه نداشته باشد؛ بنابراین هیچگونه طاسی یا کمبود مو در ناحیه اهدا کننده مشاهده نخواهد شد.
برای کاشت ابرو چند گرافت مو لازم است؟
هر گراف مو یک تا 4 تار مو است. برای رسیدن به شکل مورد نظر ابروها حدود 50 تا 250 گرافت برای هر ابرو لازم است. بسته به حجم، چگالی و شکل مورد نظر، تعداد در زمان عمل تعیین می‌شود.
زمان نقاهت بعد از کاشت ابرو چگونه است؟
زمان بهبودی بسیار سریع است. برخی افراد حتی ممکن است دو روز بعد از کاشت به سر کار برگردند. با این حال، پوسته پوسته شدن نواحی کاشته شده تا 5 روز پس از جراحی در ناحیه دیده می‌شود.
تغذیه بعد از کاشت ابرو چگونه است؟
عدم مصرف غذاهای خیلی چرب، مصرف مناسب آب و مایعات، مصرف مناسب پروتئین (عنصر اولیه کراتین عامل اصلی در ساختار مو)، مصرف امگا 3، مصرف قرص آهن یا مواد حاوی آهن و ویتامین‌ها در برنامه غذایی قرار گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه