کلینیک محمدی
خدمات تخصصی کاشت مو و ابرو
سوالات متداول

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی | بررسی 5 دلیل اصلی

مریم جعفری
5 ماه پیش
خواندن 5 دقیقه
33 بازدید
خانه » وبلاگ » عمومی » برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی | بررسی 5 دلیل اصلی

سوالی که همواره برای بسیاری از متقاضیان عمل ابدومینوپلاستی مطرح است، این هست که “برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی امکان‌پذیر است؟” در پاسخ باید بگوییم که بله! عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند موجب بازگشت چربی شکم شوند، چرا که نتایج این عمل زیبایی دائمی نیست و شما باید با رعایت یکسری نکات، از بازگشت چربی جلوگیری کنید. در این مطلب از مجله کلینیک محمدی دلایل برگشت شکم و موارد پرهیزی را بررسی کرده‌ایم.

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

اصلی‌ترین دلایل برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

جراح در طی عمل جراحی شکم، چربی و پوست اضافی را برمی‌دارد، ماهیچه‌ها و بافت‌های زیرین نیز سفت می‌شوند تا نتیجه نهایی منجر به ایجاد شکمی تخت خواهد شد. در حالی که تغییرات جزئی وزن در میان بزرگسالان طبیعی است، افزایش زیادی وزن (معمولا بیش از 5 کیلوگرم) پس از عمل جراحی شکم می‌تواند منجر به تجمع مجدد چربی در نواحی شکم شود. علاوه بر این، علائم مربوط به کشش و شل شدن پوست ممکن است باز گردند. با این حال، بیایید دلایل اصلی دلایل برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی را بررسی کنیم:

رژیم غذایی نامناسب

یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای اطمینان به جذب مواد مغذی مورد نیاز و ماندن در وزن ایده‌آل ضروری است. در واقع، رژیم غذایی خوب از ایجاد چربی اضافی و شل شدن پوست در اطراف شکم جلوگیری می‌کند. اگر بعد از عمل به سراغ غذاهای فست فودی و پرچرب بروید و کنترلی برای میزان کالری مصرفی خود نداشته باشید، دوباره وزن اضافه می‌کنید و چربی در نواحی شکمتان جمع می‌شود.

بهم ریختن هورمون‌ها

سطح هورمون به طور طبیعی در طول چرخه قاعدگی و همچنین با افزایش سن در نوسان است. هنگامی که سطح هورمون از تعادل خارج می‌شود، بر وزن تاثیر می‌گذارد. اگر متوجه شدید که غذا عامل اصلی در برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی نیست، احتمالاً سطح هورمون‌های بدنتان بهم ریخته است. کم‌کاری تیروئید یا سندرم تخمدان پلی کیستیک باعث نوسان هورمون‌ها می‌شوند، در این شرایط، بهتر است به پزشکان زنان مراجعه کنید.

احتباس مایع در شکم

بدن شما پس از جراحی شکم ممکن است آب را در خود نگه دارد و ظاهری شبیه به زمانی که دچار نفخ می‌شوید ایجاد کند. این موضوع می‌تواند در محل جراحی به صورت موضعی ظاهر شود. احتباس مایع ممکن است شما را به اشتباه بیندازد که آیا چربی برگشته است یا خیر. مهم است که هر نوع تورم را بعد از طی شدن دوره نقاهت بررسی کنید و در صورت ادامه‌دار بودن تورم به نزد پزشک بروید.

داشتن استرس و اضطراب

استرس اغلب باعث می‌شود افراد کمتر بخوابند و بیشتر غذا بخورند که هر دوی این عوامل نقش مهمی در برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی دارند. علاوه بر این، استرس می‌تواند باعث مشکلات هورمونی شود که قبل‌تر در مورد اثرات آن صحبت کردیم. راه‌های زیادی برای مبارزه با استرس وجود دارند که مهم‌ترین آنها ورزش، یوگا، مدیتیشن، ماساژ، مصرف دارو و هم‌صحبتی با دوستان هستند.

بارداری و رشد جنین؛ رایج‌ترین دلیل برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

افزایش وزن پس از ابدومینوپلاستی به دلیل بارداری یک نگرانی رایج است، زیرا بدن در طول بارداری دچار تغییرات قابل‌توجهی می‌شود. ماهیچه‌ها و پوست شکم که در حین انجام عمل ابدو سفت می‌شوند، در زمان بارداری دوباره کشیده خواهند شد تا جنین در حال رشد را در خود جای دهند. افزایش وزن در دوران بارداری اجتناب‌ناپذیر است، اما به بانوان توصیه می‌کنیم عمل ابدو را به بعد بارداری موکول کنند.

بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

نکاتی برای جلوگیری از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

راه‌های مختلفی برای جلوگیری از برگشت چربی شکم بعد از عمل جراحی شکم وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

یک برنامه ورزش منظم ایجاد کنید

پزشک به شما توصیه می‌کند که در اسرع‌وقت بعد از عمل جراحی شکم به آرامی راه رفتن را شروع کنید تا با این کار به بهبود گردش خون و روند بهبود طبیعی بدن خود کمک کنید. لازم است که لباس فشرده بپوشید، اما به شکم فشار زیاد وارد نکنید تا بخیه باز نشود.

شما باید پس از 12 هفته، ورزش‌های سبک را از سر بگیرید. انجام تمرین‌های هوازی و قدرتی می‌توانند به تنظیم وزن و کانتور کردن بیشتر شکم کمک کنند.

سلامت روان را در اولویت قرار دهید

خواب کافی و مدیریت استرس می‌توانند به شما در حفظ وزن ثابت کمک کنند. کسانی که کمتر می‌خوابند و سلامت روان ندارند، به سختی می‌توانند بر رژیم غذایی خود پایبند باشند. علاوه بر این، استرس می‌تواند باعث عدم تعادل هورمون‌ها شود که این موضوع از دلایل اصلی برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی است؛ بنابراین، اطمینان از خواب کافی (بین 7 تا 9 ساعت) و مراقبت از سلامت روانی در حفظ وزن اهمیت زیادی دارند.

ورزش کردن یکی از راه‌های جلوگیری از بازگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

برای جلوگیری از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی از سیگار کشیدن خودداری کنید

برای به حداقل رساندن خطرات مرتبط با نیکوتین (عفونت و لخته شدن خون) باید قبل و بعد از عمل ابدو شکم از سیگار کشیدن خودداری کنید. جهت اطمینان از اینکه بدن شما سالم است و می‌توانید دوره ریکاوری را به درستی سپری کنید، سیگار را کنار بگذارید و سراغ یک سبک زندگی سالم‌تر بروید. همچنین از مصرف الکل خودداری کنید، زیرا الکل یک عامل اصلی در افزایش چربی دور شکم است.

کلام آخر!

بسیاری از مردم بر این باورند که عمل ابدو پاسخی برای تمام مشکلات چاقی و چربی اضافی بدنشان است. به محض انجام عمل جراحی شکم، فکر می‌کنند که برای همیشه از چربی خلاص شده‌اند. این تصور درست نیست! ابدومینوپلاستی به شما شکم صافی می‌دهد، اما نمی‌تواند جلوی ایجاد چربی را بگیرد؛ داشتن انتظارات واقع‌بینانه از این عمل جراحی شکم اهمیت زیادی دارد!

اگر مستعد چاقی هستید یا نمی‌توانید هوس خود را در خوردن غذاهای چرب و پرقند کم کنید، ابدومینوپلاستی مناسب شما نیست. اما اگر ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی متعادل بخشی از زندگی شماست، ابدومینوپلاستی راهی عالی برای داشتن ظاهری زیبا خواهد بود. کلینیک محمدی با داشتن پزشکان باتجربه به شما در رسیدن به ظاهر دلخواه‌تان کمک زیادی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزور وقت برای انجام عمل ابدومینوپلاستی در کلینیک محمدی، همین حالا فرم زیر را پر کنید تا مشاورین ما در اسرع‌وقت با شما ارتباط بگیرند.

 

آیا برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی امکان‌پذیر است؟
بله، رعایت نکردن رژیم غذایی سالم، وزن نکردن، بهم ریختن هورمون‌ها، بارداری، احتباس مایع و استرس از عوامل اصلی در بازگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی هستند.
آیا رژیم غذایی می‌‌تواند بر افزایش وزن بعد از ابدومینوپلاستی تأثیر بگذارد؟
مصرف رژیم غذایی پر کالری، قند، چربی و غذاهای فرآوری شده می‌‌توانند منجر به افزایش وزن شود.
چگونه فعالیت بدنی بر حفظ وزن بعد از ابدومینوپلاستی تأثیر می‌‌گذارد؟
فعالیت بدنی منظم برای حفظ کاهش وزن و سلامت عمومی بدن بسیار مهم است. ورزش نکردن یا سبک زندگی کم‌تحرک منجر به انباشته شدن چربی می‌شود.
تغییرات هورمونی چه تأثیری بر افزایش وزن بعد از ابدومینوپلاستی دارد؟
نوسانات هورمونی در دوران یائسگی یا کم‌کاری تیروئید می‌‌توانند منجر به افزایش وزن شود و چربی دور شکم شوند.
آیا عوامل ژنتیکی در افزایش وزن بعد از ابدومینوپلاستی دخیل هستند؟
عوامل ژنتیکی می‌‌توانند بر وزن بدن و توزیع چربی تأثیر بگذارد. برخی از افراد به دلیل ژنتیکی مستعد چاقی یا افزایش چربی در نواحی شکم هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه