کلینیک محمدی
خدمات تخصصی کاشت مو و ابرو
سوالات متداول

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا | بررسی مزایا و معایب + هزینه

مریم جعفری
4 ماه پیش
خواندن 6 دقیقه
23 بازدید
خانه » وبلاگ » عمومی » عمل بلفاروپلاستی پلک بالا | بررسی مزایا و معایب + هزینه
عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

چشم‌های زیبا نقش مهمی در زیبایی چهره شما دارد، طوری که هرچقدر چشم‌هایتان زیباتر و شاداب‌تر باشد، صورت جوان‌تر و منحصر به‌فردی را برایتان رقم می‌زند. با این حال بدیهی است که بسته به عوامل مختلفی همچون پیری و بالا رفتن سن، مشکلات مادرزادی و ژنتیکی، پلک‌های بسیاری از ما دچار افتادگی باشد! بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین یک راه‌حل برای بهبود پلک‌های افتاده و چشم‌های خسته هست که در این مطلب از مجله کلینیک محمدی، این عمل زیبایی را بررسی خواهیم کرد.

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عمل بلفاروپلاستی پلک یک تکنیک جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر پلک‌ها و رفع افتادگی  پوست و بافت پلک می‌گیرد. بلفاروپلاستی پلک بالا برای از بین بردن مشکلاتی مانند پلک‌های بسیار افتاده، رفع پوست اضافی پلک و چشم‌های خسته انجام می‌شود.

در این عمل جراحی، پزشک متخصص با ایجاد برش برروی پلک، پوست اضافی، بافت و چربی آن را از بین برده و آن را به شکلی مطلوب بازسازی می‌کند. این عمل باعث بهبود دید، کاهش خستگی چشم و بهبود ظاهر کلی صورت می‌شود.

بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی

بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی

پیش از هرچیزی لازم است روند کلی عمل بلفاروپلاستی و اینکه کدام افراد برای این امر مناسب هستند را بررسی کنیم. انجام عمل‌های زیبایی معمولا باید در سن مشخص و مناسبی صورت گیرد تا بهترین نتیجه به دست آید؛ بلفاروپلاستی نیز از این قاعده مستثنا نیست. به صورت کلی انجام این عمل به وضعیت سلامت عمومی افراد، وضعیت پوست پلک و نیز شدت مشکلات پلکی بستگی دارد، ولی به صورت کلی بلفاروپلاستی برای افراد بالای 35 سال مناسب و مطلوب است؛ البته ذکر این نکته ضروریست که در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، عمل رفع افتادگی پلک بالا در سن پایین‌تری نیز صورت می‌گیرد.

مزایای جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

همانطور که چشم یکی از شاخص‌های مهم و تاثیرگذار در زیبایی ظاهری و صورت افراد است؛ به همین دلیل وجود چین و چروک، چربی اضافه و در کل شکل ظاهری نه چندان مورد پسند، هم در زیبایی و هم در اعتماد به نفس افراد تاثیر منفی می‌گذارد. اولین و مهم‌ترین مزیت عمل بلفاروپلاستی را می‌توان بازگشت حس خوشایند و رضایت درونی فرد دانست. علاوه بر بهبود حالت چشم، عمل جراحی رفع افتادگی پلک بالا فرم چشم‌ها را نیز حفظ می‌کند. دیگر مزیت عمل بلفاروپلاستی، ماندگاری بالای اثر این عمل زیبایی بر خلاف بسیاری دیگر از تکنیک‌های زیباییست.

عوارض جراحی پلک بالا

هر عمل پزشکی و زیبایی معایب و عوارض احتمالی خاص خود را نیز دارد؛ از جمله عوارض احتمالی عمل بلفاروپلاستی پلک بالا می‌توان به بروز کبودی، تورم و خشکی چشم فرد عمل شده اشاره کرد. خونریزی و عفونت نیز یکی از دیگر از عوارض احتمالی بلفاروپلاستی است.

به علت بیهوشی فرد در طول انجام عمل، احتمال دارد تا فرد به عوارض ناشی از این اتفاق، دچار شود. در برخی مواقع ممکن است حالت دو پلک یکسان نباشد که احتمال به انجام عمل دیگر را افزایش می‌دهد. همچنین این امکان وجود دارد تا فرد بعد از انجام عمل دچار دوبینی در چشم خود شود. لازم به ذکر است که بسیاری از این عوارض با گذر زمان، رعایت دستو پزشک و نیز استفاده از دارو و شامپوهای تجویز شده به سرعت رفع می‌گردند.

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

کوچک شدن چشم بعد از انجام عمل یکی از دغدغه‌های بزرگ و مهم زیباجویان است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در بخشی جداگانه این مورد را به دقت بررسی کنیم. همان طور که در ابتدا گفته شد روند اصلی عمل بلفاروپلاستی، بریدن و از بین بردن پوست اضافی پلک چشم است. به همین دلیل احتمال دارد بعد از عمل، انقباض عضله‌ها و بافت‌های پوستی و چشمی در بخش بیرونی و پیرامونی چشم‌ها رخ دهد که در نتیجه باعث می‌شود چشم‌ها کوچک شوند.

البته این اتفاق ممکن است دلایل دیگری نیز داشته‌باشد؛ عواملی مانند تغییرات فشار خون و سطح آب چشم از جمله این دلایل است. واکنش بدن به داروهای بیهوشی و ضد التهابی نیز در کوچک شدن چشم موثر هستند. به صورت کلی و عمومی، کوچک شدن چشم پس از عمل بلفاروپلاستی نادر بوده و در صورت بروز بلافاصله با پزشک خود مورد را مطرح کنید.

بیشتر بخوانید: علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

با توجه اینکه عمل بلفاروپلاستی جراحی نسبتا سنگینی است، حتما توصیه‌های زیر را در خصوص مراقبت‌های بعد از عمل، انجام دهید:

  • استراحت کافی: داشتن استراحت کافی و کم کردن فعالیت‌های جسمی باعث می‌شود روند درمان سریع‌تر طی شود.
  • استفاده از یخ: بعد از عمل درد و تورم خواهید داشت.حتما از کمپرس یخ برای از بین بردن این ورم و التهاب استفاده کنید. مدت زمان توصیه شده برای هربار استفاده از یخ 10 تا 15 دقیقه است.
  • داروهای تجویز شده: برای کاهش درد و رفع التهاب و عوارض عمل بلفاروپلاستی، پزشک جراح برای شما دارو تجویز می‌کند. حتما داروها را بر طبق دستور اعلامی مصرف نمایید.
  • مراقبت از چشم‌ها: تا زمان بهبود کامل سعی کنید تا از برخورد احتمالی چشم با اجسام سنگین خودداری نمایید.
  • قطره‌های چشمی: پزشک شما برای رفع خشکی چشم، استفاده از قطره‌های چشمی را تجویز می‌کند. استفاده از آن‌ها را فراموش نکنید.
  • ارتباط با پزشک: تا زمانی که نتیجه نهایی عمل رفع افتادگی پلک شما حاصل نشود، با پزشک خود در ارتباط باشید و بمانید.

عکس قبل و بعد عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

هزینه عمل افتادگی پلک به چه صورت است؟

معمولا هزینه کلیه عمل‌های زیبایی و در اینجا بلفاروپلاستی به فاکتورهایی مانند:

  • کلینیک انجام عمل زیبایی
  • سابقه و مهارت پزشک
  • میزان افتادگی پلک یا پوست و چربی اضافه در دور چشم

بستگی دارد. البته علاوه بر این موارد ، دارو و شامپوهای مورد نیاز برای دوران نقاهت و پس از انجام عمل در میزان قیمت عمل بلفاروپلاستی پلک بالا موثر هستند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص قیمت بلفاروپلاستی پلک بالا در کلینیک محمدی می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

کلام آخر!

معمولاً زمانی که پلک بالا یا پایین با افتادگی، شل شدن پوست و توده چربی اضافی سنگین می‌شود، خدمات بلفاروپلاستی توصیه خواهد شد. این روش جراحی می‌تواند‌ ظاهری چشم‌ها شما را جوان نشان دهد، اما مهم است توسط یک جراح مجرب انجام شود. کلینیک محمدی با داشتن پزشکان با تجربه به شما در رسیدن به ظاهر دلخواه‌تان کمک زیادی می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و انجام خدمات بلفاروپلاستی و رزرو وقت همین حالا فرم مشاوره رایگان زیر را پر کنید!

چه مشکلاتی می‌تواند باعث نیاز به جراحی بفلاروپلاستی پلک چشم شود؟
این عمل برای رفع مشکلاتی مانند پلک پایینی، پوست‌های اضافی در پلک‌های چشم، چشمان خسته و دیدن غیر قابل واضح مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این جراحی چگونه انجام می‌شود؟
در جراحی بفلاروپلاستی پلک چشم، پوست‌ها و بافت‌های اضافی از پلک برداشته و سپس پلک دوباره به شکل طبیعی خود ترمیم می‌شود.
آیا بعد از جراحی بفلاروپلاستی پلک چشم نیاز به بستری در بیمارستان است؟
بله، در بعضی موارد ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان برای یک شب داشته باشید، اما در اکثر موارد زیباجو بعد از انجام جراحی بلافاصله راهی منزل می‌شود.
چه مدت زمانی پس از جراحی بفلاروپلاستی پلک بالا به کارهای روزمره باز می‌گردیم؟
بستگی به میزان درد و تورم پس از جراحی دارد، اما معمولا افراد بعد ازیک هفته می‌توانند به کارهای روزمره خود بازگردند.
آیا جراحی بفلاروپلاستی دردناک است؟
بله، ممکن است بعد از جراحی درد و تورم در منطقه چشم‌ها احساس شود، اما می‌توانید از داروهای تجویزی توسط پزشک خود برای کاهش درد استفاده کنید تا با این تجربه نه چندان خوشایند روبرو نشوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه