کلینیک محمدی
خدمات تخصصی کاشت مو و ابرو
سوالات متداول

تفاوت کاشت ابرو به روش FUT و FUE

خانم داداشی
2 سال پیش
خواندن 7 دقیقه
41 بازدید
خانه » وبلاگ » تخصصی » تفاوت کاشت ابرو به روش FUT و FUE

روش‌های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارد که روش های FUT و FUE متداول ترین آن‌ها می باشند. در سال های اخیر این دو روش به یکی از متداول ترین روش ها تبدیل شده است که دارای مزیت ها و معایبی کلی هستند. اما نمی توان یکی از این دو روش را به عنوان بهترین معرفی کرد. علت این امر، تفاوت شرایط افراد می باشد. برخی از افراد ابرو هایی پر پشت و ضخیم می خواهند. اما برخی دیگر نیز با توجه به نقاطی خالی از ابرو، برای عملی درمانی و زیبایی اقدام می کنند.

تفاوت روش fut و fue

در واقع هر کدام از این افراد با توجه به سلیقه و نوع موهایی که پیوند زده می شود، یک روش را انتخاب می کنند. اما انتخاب این روش، تنها به سلیقه افراد اتفاق نمی افتد. بلکه پزشک زیبایی با توجه به بررسی ها و آزمایش های لازم، مشاوره مناسب را به افراد ارائه می دهد. به همین دلیل انتخاب پزشکی مناسب برای کاشت ابرو بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این ها، پزشک مورد نظر باید شناخت کافی از آناتومی صورت افراد داشته باشد.

این امر وابسته به تجربه، مهارت و دانش کافی است. یعنی شناخت تناسب و تقارن و فرم چهره، ضخامت و نوع ابرو ها را مشخص می کند. به همین دلیل باید کاشت ابرو با شناخت این عناصر همراه باشد. چرا که ابرو های کاشت شده به صورت دائمی خواهند بود. این یک عمل مقطعی نیست. پس نیازمند بررسی های بسیار دقیقی می باشد. در ادامه به عوارض و تفاوت‌های این دو روش خواهیم پرداخت. همچنین اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود مقاله کاشت ابرو به روش پلاس را مطالعه نمایید.

کاشت ابرو به روش FUT بهتر است یا FUE؟

همان طور که پیش تر گفتیم، نمی توان یک روش از کاشت های ابرو را به عنوان بهترین روش نام برد. اما می توان با در نظر گرفتن سلیقه افراد و آنچه در نهایت از کاشت ابرو می خواهند، روشی را مناسب تر برای آن ها دانست. هر کدام از دو روش FUT و FUE دارای معایب و مزایایی هستند. در سال های اخیر نیز هر دو روش طرفداران به خصوص خود را داشته اند. برخی با توجه به زخم های ایجاد شده و پروسه بهبود طولانی تر در روش FUT باز هم با آن روش به خواسته خود می رسند. چرا که علاقه مند به ابرو های پر پشت و ضخیم هستند. برخی نیز داشتن ابرو هایی طبیعی تر را ترجیح می دهند.

کاشت ابرو به روش اف یو ای

در روش کاشت ابروی FUE فولیکول های مو از پشت سر فرد به صورت دانه دانه جدا می شوند. این عمل نیازمند برش توسط چاقوی جراحی نیست. بلکه گرافت های مناسب مو در پشت سر، تکی برداشت می شوند. برداشت گرافت های مو توسط دستگاه پزشکی صورت می گیرد. در واقع این دستگاه با شناخت گرافت های سالم و موثر در پیوند کاشت، آن ها را شناسایی می کند. بر این اساس می توان گفت درصد خطا در این نوع بسیار کمتر می باشد. چرا که مو های سفید، مجعد و یا فر در کاشت ابرو استفاده نمی شوند. یعنی پیوند آن ها با شکست مواجه می شود.

این دستگاه دقیقا موهای مورد نیاز را شناسایی کرده و آن ها را پس از آنالیز شناسایی می کند. این امر موجب می شود عمل پیوند موفق تر باشد. همچنین در این روش هیچ گونه زخم و برشی رخ نمی دهد. همین موضوع موجب کم تهاجمی بودن روش FUE شده است. عدم ایجاد زخم و بهبودی سریع از مزایای این روش می باشد. هر چه ابرو های فرد کم پشت تر و یا دارای نواحی خالی بیشتری باشد، این روش برای او مناسب تر است. همچنین خواب ابرو ها پس از کاشت نیز، بسیار طبیعی می باشد.

کاشت ابرو به روش اف یو تی

کاشت ابرو به روش FUT با برش نواری در پشت گردن همراه است. این روش دارای عمل جراحی می باشد. در واقع به دلیل استفاده از چاقو و برش آن ناحیه، روش FUT با روش جراحی کاشت ابرو نیز شناخته می شود. اما این امر موجب درد زیادی نخواهد بود. چرا که در حین عمل با توجه به حسی موضعی در آن ناحیه از سر، فرد دردی احساس نمی کند. بلکه پس از عمل سردرد به همراه خواهد داشت. آن هم توسط دارو های مسکنی که پزشک تجویز می کند، از بین خواهد رفت. این روش تهاجم بیشتری نسبت به روش اولیه دارد. اما روش FUT نیز مناسب افرادی است که ابرو های یکنواخت با تراکمی زیاد را می خواهند.

تفاوت هزینه های کاشت ابرو به روش FUT و FUE

روش اف یو ای به طور کلی هزینه ای بیش از روش اف یو تی در بر خواهد داشت. دلیل این افزایش هزینه، جداسازی دانه ای گرافت های مو می باشد. این عمل نیازمند دقت و ظرافت عمل بیشتری می باشد. همچنین مهارت بالای پزشک در این جراحی نیز بسیار موثر است. تجهیزات استفاده شده در این روش در مقایسه با روش دیگر نیز پیشرفته تر می باشد. اما به طور کلی نمی توان هزینه ای ثابت برای کاشت ابرو در هیچ روشی را بیان کرد. چرا که هزینه ها به عوامل بسیاری وابسته هستند. عنوان هزینه ای معین برای کاشت ابرو عملی بیهوده است. هر روش نیازمند بررسی وضعیت فولیکول های موی افراد و نحوه پیوند آن ها می باشد. هر چه گرافت های پیوندی بیشتر باشند، بدیهی است که هزینه ها نیز افزایش یابند.

اگر چه عوامل دیگری نیز در تعیین هزینه ها دخیل هستند. برای مثال انجام کاشت ابرو یا هر گونه عمل زیبایی دیگر، نزد پزشکی با تجربه با افزایش قیمت همراه است. همچنین موقعیت کلینیک ها تاثیر بسزایی در تغییر هزینه ها دارند. اما اگر بخواهیم هزینه های حدودی را با در نظر گرفتن شرایط مذکور عنوان کنیم، بین پنج الی بیست میلیون می باشد. نکته دیگر هم عدم حمایت بیمه های درمانی است. بیمه های درمانی تنها هزینه عمل های درمانی را پرداخت می کنند. عمل کاشت ابرو، یک عمل زیبایی و در عین حال نوعی درمان است. اما از حمایت بیمه های درمانی برخوردار نیست.

مراقبت های پیش از کاشت ابرو به روش fut

  • پیش از انجام این عمل باید به خوبی در جلسات مشاوره و معاینات پزشکی حاضر شوید. در این جلسات بسیاری از سوال ها پاسخ داده شده و شما بهترین روش و بهترین شکل ابرو را انتخاب می کنید.
  • آزمایش های انجام شده، سلامت بدنی شما را نشان می دهد. انجام این آزمایش ها، برای امکان کاشت ابرو بسیار ضروری می باشد.
  • مراقبت های پیش از کاشت ابرو، به منظور کنترل سلامت بدن است. در این جا اگر فرد دارای بیماری های زمینه ای و دیگر مشکلات خونی باشد، باید تحت درمان قرار گیرد. سپس با بررسی های ثانویه و تائید سلامت بدنی کاشت ابرو را انجام دهد.
  • چنانچه پس از بررسی های اولیه، هیچ مشکلی برای انجام این عمل نبود، باید نکات دیگری را در نظر بگیرید. پیش از کاشت ابرو از مصرف دارو هایی که خون را رقیق می کنند، پرهیز کنید.
  • در روز های پیش از کاشت ابرو در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید تا دچار سوختگی های ناشی از آن نشوید.
  • نوشیدنی های دارای کافئین برای انجام این عمل مناسب نیستند.
  • پیش از این عمل باید پوست خود را تمیز کنید. حمام کردن و تمیز کردن پوست، موجب می شود خطر عفونت در حین انجام کاشت به حداقل برسد.

مراقبت های پس از کاشت ابرو به روش fut

از مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات خودداری کنید. عدم رعایت این امر، می تواند آسیب های جدی به همراه داشته باشد. چرا که عفونت های ناشی از مصرف این موارد، با وجود زخم های ایجاد شده بسیار خطرناک هستند.

شما می‌توانید با انتخاب یک کلینیک کاشت ابرو معتبر از درست انجام شدن آن اطمینان حاصل نمایید. کلینیک زیبایی محمدی به عنوان یک مرکز معتبر در این حوزه با ارئه برترین روش‌ها، بهترین خدمات را در این زمینه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به منظور راهنمایی و مشاوره با این مجموعه تماس حاصل نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه