کلینیک محمدی
خدمات تخصصی کاشت مو و ابرو
سوالات متداول

فرق کاشت ابرو با فیبروز

شقایق خورشیدی
1 سال پیش
خواندن 11 دقیقه
158 بازدید
خانه » وبلاگ » تخصصی » فرق کاشت ابرو با فیبروز

فرق کاشت ابرو با فیبروز موضوعی است که در طول این مقاله به آن‌ خواهیم پرداخت. یکی از شرایطی برای داشتن چهره ای دوست داشتنی و شگفت انگیز، ابروهای خوش فرم و متقارن است. متأسفانه تعداد کمی از انسان ها به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، عادات بد آرایش و غیره، ابروهای خود را از دست داده اند. البته امروزه از تکنیک های متمایز زیادی با هدف ایجاد ابروهای خیره کننده با فرم مطلوب استفاده می شود.

هر کدام از این تکنیک ها مزایا و معایب خود را دارند. بنابراین، به سختی می توان آن را به شیوه ای عالی برای زیبایی ابرو تعیین کرد. دو مورد از حداکثر معروف ترین این استراتژی ها، کاشت ابرو و فیبروز ابرو هستند. به همین دلیل، در این مقاله، شباهت ها و تغییرات هر یک از تکنیک ها را بررسی کرده ایم تا متقاضیان بتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند. گر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر درباره نتایج کاشت ابرو و فیبروز دارید، تا انتها این مقاله ما را همراهی کنید.

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

کاشت ابرو همانطور که از نامش پیداست یک روش جراحی و یک روش تهاجمی است. در این روش پزشک متخصص بخشی از فولیکول های مو را از پوست سر گرفته و در ناحیه ابرو می کارد. در واقع گرافت های مو از بانک مو برداشته شده و در ناحیه ابرو پیوند زده می شود. به این ترتیب مو به طور طبیعی رشد می کند و نتایج دائمی به همراه دارد. این روش حداقل 6 تا 9 ماه طول می کشد تا نتیجه نهایی را ببینید.

همچنین دوره نقاهت برای کاشت ابرو سه تا چهار روز است. در روش کاشت ابرو ممکن است تاج ابرو ظرافت و زیبایی مورد نظر شما را نداشته باشد. در واقع کاشت این قسمت از ابرو برای متخصص یک چالش است. با این حال، فولیکول های این ناحیه به عملکرد خود ادامه می دهند و موهای طبیعی رشد می کنند. این عمل نیاز به مراقبت دارد زیرا احتمال عفونت در ناحیه ابرو و پوست سر زیاد است. بنابراین به مراقبت‌های پس از کاشت ابرو باید توجه نمایید. هزینه کاشت ابرو نسبتا بالاست.

فیبروز ابرو چگونه انجام می شود؟

فیبروز ابرو روشی کاملتر و جدیدتر برای میکروبلیدینگ ابرو است. در این روش ابروی مورد نظر شما روی صورت طراحی می شود. در واقع در این روش خبری از فولیکول، پیوند مو یا موهای طبیعی نیست. در روش فیبروز ابتدا مدل ابروی مورد نظر به طور کامل و با ظرافت روی ناحیه ابرو کشیده می شود. سپس تکنسین از ابزار خاصی برای پر کردن طرح استفاده می کند. در روش فیبروز یک ماه و نیم بعد باید برای جلسه ترمیم ابرو وقت بگذارید.

در این جلسه طرح ابرو دوباره کشیده می شود تا نتیجه نهایی تثبیت شود. سپس بعد از جلسه ترمیم می توانید نتیجه نهایی را مشاهده کنید. در روش فیبروز نتیجه بین 6 ماه تا 2 سال باقی می ماند. باید توجه داشته باشید که در این روش خبری از موهای طبیعی نیست. در واقع در این روش شکل موها روی ناحیه ابرو با رنگ کشیده می شود.

نکته دیگری که باید بدانید این است که گاهی اوقات نتیجه فیبروز آن چیزی نیست که انتظار دارید. برای مثال در تبلیغات تصویر ابروهای قهوه ای به شما نشان داده می شود. در حالی که در بیشتر موارد، ابروهای نهایی تیره تر از آنچه انتظار دارید خواهد بود. در ادامه به فرق کاشت ابرو با فیبروز می پردازیم.

فرق کاشت ابرو با فیبروز چیست؟

فرق کاشت ابرو با فیبروز

در میان حداکثر تفاوت های اساسی در بین این روش ها، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تمایز در دوام

کاشت ابرو و فیبروز دوام یکسانی ندارند. پس از موفقیت کاشت ابرو، تا پایان عمر فرد باقی می ماند و ممکن است عواقب آن برای آرامش بخشیدن به سبک زندگی او بدون نیاز به ترمیم استفاده شود. با این حال، فیبروز ابرو تقریباً تا 3 سال طول می کشد و پس از این دوره کمتر می شود. زیرا پس از 3 سال فیبروز، اثرات به طور پیوسته محو می شوند.

  • تمایز در هزینه

کاشت ابرو در مقایسه با فیبروز بسیار گران است و باید قیمت بیشتری را برای آن در نظر داشته باشید. اما علاوه بر این به یاد داشته باشید که قیمت فیبروز در نهایت می تواند بیشتر از کاشت مو باشد، زیرا فیبروز نیاز به ترمیم دارد.

  • تمایز در مدت زمان لازم برای به دست آوردن نتیجه نهایی

به منظور بررسی اثرات کاشت ابرو، یک دوره زمانی تقریباً چند ماهه باید از سپری شود تا پیوندهای کاشته شده رشد کنند. اما فیبروز ابرو بعد از 3 روز کامل می شود و ممکن است بعد از 3 روز از نتیجه نهایی لذت ببرید.

  • تمایز در بانک مو

کاشت ابرو نیاز به یک بانک مو دارد و افرادی که از این روش استفاده می ‌کنند باید یک بانک مو مناسب داشته باشند، در حالی که هیچ تمایلی برای استفاده از روش فیبروز توسط یک بانک مو وجود ندارد و همه افرادی که از این روش استفاده می ‌کنند دیگر نیازی به بانک مو ندارند. می تواند از فیبروز برای ترمیم استفاده کند.

  • تمایز در طبیعی بودن

نتایج طبیعی بودن کاشت ابرو چندین برابر بهتر از فیبروز ابرو است. با این حال، اگر طبیعی بودن نتیجه نهایی می تواند برای شما بسیار حیاتی باشد، کاشت ابرو ممکن است انتخاب مناسب تری برای شما باشد.

  • تفاوت در آرایش ابرو

کسانی که کاشت ابرو انجام می دهند، پس از دوره ترمیم، می توانند بدون مشکل ابروهای خود را دقیق کنند، آنها را رنگ بزنند، همچنین می توانند از مداد برای حالت دهی و شکل دهی به ابرو های فیبروز شده استفاده کنند. اما در کاشت ابرو تا چند هفته و شاید ماه امکان رنگ کردن ابرو وجود نداشته باشد و نمی توانید به وسیله موچین ابرو ها را تمیز کنید.

مقایسه عوارض فیبروز و کاشت ابرو

فیبروز و عوارض کاشت ابرو بسته به کاندید ممکن است بسیار متفاوت باشد. کاشت ابرو در واقع یکی از اعمال جراحی با بی حسی موضعی است و برای انجام آن نیاز به نظارت پزشکان متخصص است. به همین دلیل کاشت ابرو معمولا در کلینیک های تخصصی زیبایی انجام می شود. در حالی که فیبروز روشی مشابه تاتو است و برخی مراکز غیر تخصصی نیز ممکن است انجام آن را در نظر بگیرند.

معمولاً از عوارض کاشت ابرو می توان به التهاب و قرمزی ناحیه کاشت شده، ظاهر غیر طبیعی ابروها در روزهای اولیه کاشت و خارش آن ها اشاره کرد. همچنین برخی از داوطلبان لایه برداری پوست در ناحیه کشاله ران را گزارش کرده اند. البته همه این عوارض کوتاه مدت هستند و در صورت رعایت نکات مراقبتی لازم بعد از کاشت ابرو به سرعت بهبود می یابند.

از عوارض احتمالی و احتمالی ناشی از فیبروز می توان به واکنش و حساسیت پوست به رنگ های مصنوعی استفاده شده، احساس درد، عفونت، ایجاد عدم تقارن در شکل یا رنگ ابروها و در نهایت انتقال بیماری های خطرناکی مانند هپاتیت، ایدز اشاره کرد. البته اگر به مراکز معتبر مراجعه کنید، مطمئن باشید که این عوارض به حداقل می رسد. در صورت انجام هر یک از این موارد در مراکز غیرمجاز می توانید موضوع را به انجمن متخصصان پوست اطلاع دهید.

محدودیت های خاص انجام فیبروز یکی دیگر از معایب فیبروز ابرو در مقایسه با کاشت ابرو است. کسانی که می خواهند فیبروز ابرو انجام دهند باید پوست کاملا سالمی داشته باشند و در صورت وجود اسکار یا خالکوبی قبلی، نمی توانید فیبروز یا میکروبلیدینگ روی آنها انجام دهید. در حالی که محدودیت های کاشت ابرو اینگونه نیست.

کاشت ابرو دردناک تر است یا فیبروز؟

فرق کاشت ابرو با فیبروز نکته ای است که تمامی متقاضیان درگیر آن هستند. برای کاشت ابرو، بی حسی موضعی در ناحیه جراحی انجام می شود. در نتیجه، در طول عمل، پوست شما هیچ سیگنال دردی را منتقل نمی کند. البته ممکن است برخی از داوطلبان در دوره نقاهت کاشت ابرو احساس درد کنند. برای کاهش درد در این دوره، پزشکان برای شما داروهایی تجویز می کنند و توصیه هایی را ارائه می دهند.

با این حال، از آنجایی که فیبروز ابرو جراحی محسوب نمی شود، معمولاً از داروهای بی حس کننده بسیار قوی استفاده نمی شود. در نتیجه، درد فیبرو تقریباً شبیه خالکوبی خواهد بود. مهمترین توصیه ای که برای کاهش حساسیت درد فیبروز داده می شود، شل شدن پوست صورت در زمان اجرای فیبروز و عدم مراجعه در دوران قاعدگی است.

فرق کاشت ابرو با فیبروز در مراقبت های بعد از آن

فرق کاشت ابرو با فیبروز

تقریباً هر درمانی این امر در منافذ پوست به دست می‌آید و می ‌خواهد مشاهده شود تا فرد بتواند بهترین اثر را داشته باشد. کاشت ابرو یا فیبروز همیشه از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی، موارد مشابه باید برای مراقبت از کاشت ابرو یا فیبروز یافت شود. اگر چه مراقبت های ضروری برای کاشت ابرو بسیار حساس است. حداکثر مراقبت ضروری پیوند ابرو با حفظ انعقاد خون زودتر از کاشت و محافظت از فولیکول های کاشته شده در برابر استرس، فشار و آلودگی پس از کاشت همراه است.

حداکثر توصیه های مراقبت ویژه برای فیبروز عبارتند از: بوتاکس، فیلرها و لایه برداری تا یک ماه قبل از فیبروز ممنوع است. لیزر در مدت 1 ماه قبل و بعد از فیبروز ممکن است پیامدهای مخربی برای منافذ و پوست شما داشته باشد. نور خورشید برای ابروهایی که به تازگی فیبروز شده اند بسیار خطرناک است. 10 روز قبل از فیبروز، ابروها دیگر نباید رنگ شوند. رنگی که برای فیبروز انتخاب می شود نمی تواند خیلی روشن باشد. مراقبت های رایج در فرق کاشت ابرو با فیبروز عبارتند از:

جلوگیری از تمرین برای مدتی پس از فیبروز یا کاشت ابرو بسیار مهم است. دست زدن، خراشیدن یا مالیدن ناحیه فیبروز یا کاشت ابرو ممنوع است. پوست صورت شما باید به دور از آلاینده ها و گرد و غبار باشد. بنابراین، از تمیز کردن خانه یا رفتن به مکان‌هایی با آلاینده‌های بیش از حد خودداری کنید. استفاده از الکل، تنباکو و قرص هایی از جمله ایبوپروفن، مواد مغذی از جمله نیاسین و هر ماده ای که در بهبود زخم شما اختلال ایجاد کند ممنوع است.

کاشت ابرو بهتر است یا فیبروز؟

بر اساس دلایلی که ما درباره فرق کاشت ابرو و فیبروز ارائه دادیم، تا جایی که می ‌توانید در مورد حداکثر تکنیک مناسب برای خود تصمیم بگیرید. اما اگر می‌ خواهید بفهمید کاشت ابرو بهتر است یا فیبروز، بهتر است به مزایا و معایب هر یک از این روش‌ ها توجه کنید:

مزایای کاشت ابرو:

حداکثر مزایای حیاتی این تکنیک به شرح زیر است:

ابرویی که روی این روش کاشته می شود کاملاً طبیعی است. نتیجه نهایی کاشت ابرو دائمی است. در کاشت ابرو، مو به طور طبیعی رشد می کند. در این روش، می توانید ابروهای خود را مطابق میل خود کوتاه یا رنگ کنید.

مزایای فیبروز ابرو:

حداکثر مزایای ضروری فیبروز ابرو به شرح زیر است:

اثرات اولیه این رویکرد در 3 تا 4 روز ظاهر می شود. در این تکنیک، هیچ نیازی به گذراندن دوره نقاهت وجود ندارد. فیبروز ابرو یک روش مقرون به صرفه است. هیچ تمایلی به مراجعه به یک پزشک متخصص برای انجام فیبروز وجود ندارد.

معایب کاشت ابرو:

حداکثر معایب حیاتی کاشت ابرو به شرح زیر است:

کاشت ابرو یک درمان جراحی است که خطرات و عوارض خاص خود را دارد. برای به دست آوردن نتیجه نهایی مطلوب، باید 6 تا 9 ماه برای کاشت ابرو صبر کنید. در این تکنیک، تراکم ابروها نیز ممکن است پس از یک همزمان با آن کاهش یابد. معمولاً تاج ابرو در روش کاشت ابرو به دلیل اینکه تاج ابروهای طبیعی است، چندان دوست‌ داشتنی نیست. در این تکنیک، اصلاح ابرو باید طبق عادت و حداقل هر هفته انجام شود. در این تکنیک، داشتن یک بانک مو مناسب برای کاشت مو به ابرو بسیار حیاتی است.

معایب فیبروز ابرو:

از حداکثر جنبه های منفی این رویکرد، می توان به موارد بعدی اشاره کرد:

نتایج فیبروز ابرو کوتاه است و در حداکثر موارد تا 2 سال طول می کشد. اینکه آیا نتیجه نهایی فیبروز ابرو خوب است در حال حاضر دیگر به در مراقبت های بعد از آن متکی نیست. بعد از انجام فیبروز، نمی توانید ابروهای خود را رنگ یا آرایش کنید. ابروها نیز ممکن است مصنوعی به نظر برسند. چرا که این تکنیک در واقع مانند تاتو می مانند.

هزینه کاشت ابرو بیشتر است یا فیبروز؟

همان طور که گفته شد؛ کاشت ابرو یک روش جراحی است که با استفاده از پزشک متخصص انجام می شود و بسیار گران است. اما تکنیک فیبروز به لحاظ قیمت مقرون به صرفه در نظر گرفته شده است. شاید بتوان گفت که قیمت کاشت ابرو 10 برابر فیبروز ابرو است و یکی از فرق کاشت ابرو با فیبروز دقیقا در همین مورد است.

اما از آن جایی که روش کاشت ابرو دائمی است ارزش هزینه کردن را دارد چرا که درست همانند ابرو های طبیعی فرد می باشد. علت ارزان بودن هزینه فیبروز ابرو طول عمر و ماندگاری کمتر آن است. حال که با فرق کاشت ابرو با فیبروز آشنا شده اید، اگه بودجه کافی برای کاشت ابرو دارید بهتر است به سراغ آین تکنیک زیبایی بروید و حس زیبایی و اعتماد به نفس را به خود بازگردانید‌. با انتخاب یک کلینیک کاشت ابرو می‌توانید در هزینه این عمل صرفه جویی نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه