کلینیک محمدی
خدمات تخصصی کاشت مو و ابرو
سوالات متداول

دلیل ناهمواری بعد از ساکشن غبغب چیست؟ | نحوه درمان + مراقبت ها

مریم جعفری
4 ماه پیش
خواندن 5 دقیقه
22 بازدید
خانه » وبلاگ » عمومی » دلیل ناهمواری بعد از ساکشن غبغب چیست؟ | نحوه درمان + مراقبت ها
عمل ساکشن غبغب

بعضی از افراد در بخش زیرین چانه و روی نواحی گردن دارای چربی‌های اضافه‌ای هستند که باعث ناراحتی و ایجاد حس ناخوشایند در آن‌ها می‌شود؛ که احتمالا همانطور که می‌دانید، به این چربی‌های زیر چانه، غبغب گفته می‌شود. دلایل زیادی هستند که موجب بروز غبغب می‌شوند، عده‌ترین دلیل این اتفاق زمینه‌های ارثی و اضافه وزن است. ساکشن غبغب یکی از راه‌های برطرف کردن این ضایعه است که با آن می‌توان ظاهر گردن و چانه را به صورت کامل بهبود بخشید و حس خوشایند را در زیباجو خلق کرد. عمل ساکشن غبغب با به وجود آوردن یک برش بسیار کوچک انجام می‌شود اما پس از انجام جراحی با این تکنیک، احتمال بروز ناهمواری بعد از ساکشن غبغب در فرد وجود دارد. به همین دلیل و برای جلوگیری از بروز این اتفاق باید برخی از موارد و نکات مهم را انجام جراحی ساکشن غبغب رعایت نمایید.

عوازض ساکشن غبغب

راه‌های مختلف برای برطرف کردن غبغب

با توسعه روش‌ها و تکنیک‌های مختلف مرتبط با پزشکی و زیبایی، امروزه راه‌های مختلف و متفاوتی برای برداشتن غبغب و رفع این ضایعه در افراد به وجود آمده‌است. هر شیوه مزایا و معایب خاص خود را دارد و فرد با دریافت مشاوره کامل به انجام عمل اقدام می‌نماید.

در این قسمت سه تکنیک برای برداشتن غبغب را به صورت خلصه با هم مرور می‌کنیم:

ساکشن غبغب

بسیاری از افراد که از مشکل داشتن غبغب رنج می‌برند، استفاده از روش ساکشن را به عنوان تنها انتخاب خود برای رهایی این مشکل می‌دانند؛ البته ذکر این نکته ضرورت دارد که عمل ساکشن غبغب برای افرادی که به لیپوماتیک شکم و پهلو اقدام کرده‌اند، به شدت توصیه می‌شود؛ علت این توصیه حفظ تناسب میان بدن و صورت فرد است.

برای برداشتن غبغب با استفاده از ساکشن از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. در این شیوه جراحی زیبایی، چربی‌های زیر پوست به طور کلی از بین می‌روند و چانه و گردن به اصطلاح کانتور می‌شود. جراحان پلاستیک با به وجود آوردن یک برش کوچک بر روی پوست و نیز با استفاده از یک لوله فلزی نازک اقدام به تخلیه و بیرون کشیدن چربی‌های اضافی می‌کنند؛ همچنین در این روش زیباجو بیهوش نشده و تنها از بی‌حسی‌ موضعی استفاده می‌شود.

پس از انجام جراحی با این شیوه پوست معمولا سفت شده و یک خط فک مشخص در صورت فرد ایجاد می‌شود. برای رهایی از ناهمواری بعد از ساکشن غبغب، مراقبت‌های بعد از عمل را جدی بگیرید!

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از عمل ساکشن غبغب

لیفت صورت

دیگر روشی که جراحان زیبایی برای از بین بردن غبغب در فرد استفاده می‌کنند، لیفت صورت است. کلیه چربی‌های زائد شکل گرفته در زیر چانه و گردن با استفاده از این روش به صورت کامل از بین خواهد رفت. این عمل با استفاده از بیهوشی کامل صورت می‌گیرد و مانند دیگر راه‌های از بین بردن غبغب گردن، فرد با ورم بعد از ساکشن غبغب مواجه خواهد بود.

لیفت گردن

با استقبال از عمل زیبایی لیپوماتیک شکم و پهلو در ایران، امکان رفع غبغب با استفاده از لیفت گردن نیز امکان‌پذیر شده‌است. روش‌های مختلف و گوناگون لیفت گردن برای از بین بردن پوست اضافی یا سفت شدن عضلات گردن وجود دارد. بسیاری از متخصصین در زمان استفاده از این روش، لیفت صورت را نیز با آن ترکیب کرده و در نهایت یک چهره متفاوت از زیباجو ارائه می‌دهند.

عوارض جراحی ساکشن غبغب

بروز عوارض احتمالی بعد از انجام یک جراحی زیبایی امری اجتناب ناپذیر است. عمل ساکشن غبغب نیز عوارض خاص خود را دارد که عمده‌ترین آن تورم، خون‌ریزی، کبودی، ورم بعد از ساکشن غبغب و شلی پوست در ناحیه عمل شده است.

برای جلوگیری از تجربه این عوارض، انتخاب پزشک ماهر و نیز مرکز جراحی با سابقه و خوشنام از جمله مواردی است که باید توسط زیباجو صورت گیرد. اما سوال بسیار مهم در ذهن افراد متقاضی این است که بعد از عمل چه کنیم تا از بروز ناهمواری بعد از ساکشن غبغب جلوگیری شود؟ برای دریافت پاسخ تا انتها همراه ما باشید.

چه کسانی نمی‌توانند ساکشن غبغب انجام دهند؟

عمل ساکشن غبغب برای کلیه افراد مناسب نیست و انجام آن برای افراد دارای شرایط خاص ممنوع است. افرادی که دارای مشکلات پزشکی جدی مانند جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، یا مشکلات تنفسی هستند باید در انجام این عمل کمی تامل و صبر به خرج دهند. همچنین، اگر فرد باردار بوده یا در دوره شیردهی قرار داشته ‌باشد، بهتر است که انجام این عمل به تاخیر بیفتد. بهترین فرد برای تصمیم‌گیری در این خصوص پزشک شماست.

ناهمواری بعد از ساکشن غبغب

علت ناهمواری بعد از ساکشن غبغب

یکی از عوارض عمل ساکشن غبغب، ایجاد ناهمواری بعد از انجام آن است که مشکلات زیادی را برای بیماران ایجاد می‌کند. برای بیان علت بروز این پدیده می‌توان عواملی مانند علل جراحی، نحوه انجام عمل، نوع بافت چربی را نام برد.

بعد از ساکشن غبغب چه کنیم؟

در بسیاری از موارد این ناهمواری ایجاد شده در پوست به مرور و در گذر زمان از بین می‌رود. اما در صورتی که این اتفاق نیفتد و ناهمواری‌های بعد از ساکشن غبغب همچنان همراه فرد بوده باشد، دو راه اساسی توصیه می‌شود:

  1. ماساژ غبغب به شیوه درست و اصولی
  2. داشتن رژیم غذایی مناسب

در خصوص انجام ماساژ غبغب ذکر این نکته ضروریست که این عمل مزایای بسیاری برای بهبود فرد پس از انجام عمل دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • کاهش ورم غبغب
  • کاهش درد ناشی از جراحی
  • کاهش ناهمواری در ناحیه غبغب
  • دفع سموم از بدن
  • افزایش جریان خون
  • بهبودی سریع‌تر

کلام آخر!

دانستیم که رعایت مراقبت‌های بعد از عمل ساکشن غبغب رمز موفقیت شما در رسیدن به نتایج ماندگار ساکشن غبغب است. اگر می‌خواهید از این عمل زیبایی بهترین نتیجه را بگیرید و شاهد ایجاد ناهمواری بعد از ساکشن غبغب نباشید، رعایت اصول مراقبتی و مراجعه به یک متخصص باتجربه جزو واجبات است!

پزشکان مجرب ما در کلینیک محمدی به شما بهترین خدمات را ارائه می‌دهند. برای کسب مشاوره رایگان و رزرو وقت قبلی می‌توانید همین حالا فرم مشاوره رایگان ما را پر کنید.

 

عمل زیبایی ساکشن غبغب چیست؟
عمل ساکشن غبغب یک نوع جراحی زیبایی است که با استفاده از لیزر و تکنیک‌های خاص، بافت‌های چربی اضافی از گردن حذف می‌شود تا این نقطه از بدن شکل ایده‌آل‌تری پیدا کند.
آیا عمل زیبایی ساکشن غبغب خطرناک است؟
عمل زیبایی ساکشن غبغب همانند هر جراحی دیگری خطرات و عوارضی دارد، اما با مراجعه به متخصص ماهر و با استفاده از تجهیزات مدرن، ریسک ایجاد این عوارض کاهش می‌یابد.
آیا بعد از عمل زیبایی ساکشن غبغب به استراحت طولانی نیاز است؟
بله، پس از عمل زیبایی ساکشن غبغب بهتر است حداقل چند روز استراحت کرده و فعالیت‌های سنگین را از برنامه روزانه خود حذف کنید.
آیا پس از عمل ساکشن غبغب به تغییر در رژیم غذایی نیاز است؟
بله، پس از عمل زیبایی ساکشن غبغب بهتر است رژیم غذایی سالم و کم‌کالری را دنبال کنید تا از افزایش وزن بعد از جراحی جلوگیری شود.
آیا عمل زیبایی ساکشن غبغب باعث کاهش وزن می‌شود؟
عمل زیبایی ساکشن غبغب به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود، اما با از بین بردن چربی‌های اضافی از بدن، ممکن است وزن شما تا حدی کاهش پیدا کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه