کلینیک محمدی
خدمات تخصصی کاشت مو و ابرو
سوالات متداول

نتیجه کاشت ابرو بعد از سه ماه | ماندگاری و نتایج آن

مریم جعفری
4 ماه پیش
خواندن 7 دقیقه
126 بازدید
خانه » وبلاگ » عمومی » نتیجه کاشت ابرو بعد از سه ماه | ماندگاری و نتایج آن
نتیجه کاشت ابرو بعد از سه ماه

ابرو یکی از عوامل و فاکتورهای مهم زیبایی در بین افراد به ویژه بانوان محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر و با استقبال زیاد از انجام عمل‌های جراحی زیبایی، انجام خدمات کاشت ابرو نیز به شدت افزایش پیدا کرده‌است. مانند هر عمل زیبایی دیگر، فرد زیباجو دغدغه‌ها و سوالات خاص خودش را دارد. برای دریافت پاسخ درست و مناسب به این نگرانی‌ها مانند نتیجه نهایی کاشت ابرو، امکان ریزش ابرو بعد از کاشت، مصرف داروهای تقویتی بعد از عمل کاشت ابرو و…. با ما در این مقاله همراه باشید.

کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

عمل کاشت ابرو برای رفع نازکی یا کم پشت بودن ابروها به دلایل ژنتیکی، کندن بیش از حد، افزایش سن، شرایط پزشکی یا ضربه انجام می‌شود. عمل زیبایی کاشت ابرو با استفاده از همان شیوه‌ها و تکنیک‌های عمل کاشت مو صورت می‌گیرد. اما تفاوت اصلی میان این دو عمل به حساسیت ناحیه ابرو و نیاز به دقت و ظرافت بیشتر این منطقه بازمی‌گردد.

کاشت ابرو چگونه است

برای کاشت ابرو، گرافت‌های مورد نیاز از ناحیه پشت سر (بین دو گوش و بالای گردن) انتخاب و استخراج می‌شوند. علت این انتخاب به مقاوم بودن موهای این منطقه در مقابل ریزش بازمی‌گردد، دلیل دیگر به سازگاری موهای این ناحیه با ابروست. انتخاب ناحیه بانک مو باید به دقت صورت گیرد تا نتیجه کاشت ابرو در بلند مدت ماندگار و مطلوب باشد. فولیکول‌های موی پیوند به علت اینکه عضوی از بدن همان فرد زیباجو هستند، توسط ارگانیسم بدن متقاضی پس زده نمی‌شوند. این مورد به این معنی است که عمل به درستی انجام می‌شود، ابروها شکل طبیعی داشته و در نهایت نتیجه نهایی کاشت ابرو بسیار مطلوب است.

برای دریافت نتایج طبیعی‌تر سن مناسب برای عمل کاشت ابرو بین 30 تا 65 سال توصیه شده‌است.

زمان مشاهده نتایج کاشت ابرو

همانطور که گفته شد فولیکول‌های مو پیوند شده به ابرو از پوست سر هستند؛ به همین دلیل رشد آن‌ها ثابت مانده و عمل کاشت ابرو را  یک راه‌حل دائمی می‌دانند. ابروهای کاشته شده مانند موهای سر رشد می‌کنند، از این رو به صورت دوره‌ای و مرتب کوتاه می‌شوند. به صورت کلی اگر بخواهید زمانی را برای مشاهده نتایج کاشت ابرو در نظر داشته‌باشید، بلافاصله بعد از اتمام پیوند است.

در این زمان محل پیوند فولیکول‌ها به صورت کامل مشخص است و می‌توان یک نمای کلی از نتیجه نهایی کاشت ابرو دریافت کرد. حدود 3 ماه بعد از انجام پیوند زمان نیاز است تا بهبودی کامل پوست و رشد حدودی ابروهای کاشته حاصل شود. کار اصلی و مهم شما در این دوران باید انجام مراقبت های بعد از کاشت ابرو و نیز مصرف داروهای تقویتی که توسط پزشک متخصص به شما توصیه شده، باشد.

رشد یکنواخت ابروهای کاشته شده معمولا در ماه ششم بعد از عمل کاشت صورت می‌گیرد و نتایج نهایی کاشت ابرو بعد از حدود یک‌سال تا یکسال و نیم کاملا قابل مشاهده هستند. این اتفاق به صورتی رخ می‌دهد که ابروهای کاشته شده از ابروهای خود فرد قابل تشخیص نیستند.

نتیجه کاشت ابرو بعد از سه ماه

دیدن آثار عمل کاشت ابرو در افراد مختلف، یکسان نیست و امکان دارد از ماه سوم تا ماه دهم متفاوت باشد. همانطور که در عکس‌های گرفته شده از افراد مشاهده می‌شود، نتیجه کاشت بعد از گذشت سه روز از عمل کاملا مشخص و معلوم است اما به دلیل وجود عوارض جانبی چندان مطلوب و جذاب نیست. با گذشت هفت روز از کاشت ابرو عوارضی مانند تورم و التهاب از بین می‌رود و موهای کاشته شده به خوبی خودشان را نشان می‌دهند. در روز هفتم بعد از کاشت ابرو، خط رویش کلی ابرو کاملا نمایان می‌شود.

نتایج کاشت ابرو

فولیکول‌های پیوندی از این زمان شروع به رشد کرده و نتیجه کاشت ابرو بعد از سه ماه به خوبی مشخص می‌شود. نکته مهم در خصوص شروع رشد فولیکول‌ها این است که فرایند رشد ابروها بعد از گذر از دوره ریزش شوک شروع می‌شود. البته همانطور که گفته شد این فولیکول‌ها تا مدتی با شرایط موهای سر رشد کرده و نیاز به رسیدگی مداوم دارند و بعد از حدود یکسال از کاشت ابرو با شرایط جدید خود سازگار شده و نتیجه نهایی کاشت ابرو را نمایان می‌کنند.

ریزش ابرو بعد از کاشت

بنا به دلایلی ممکن است پس از انجام عمل کاشت ابرو، فرد زیباجو با ریزش مواجه شود. عمده علل این اتفاق عبارتند از:

  • تکنیک جراحی ضعیف
  • ریشه‌های ضعیف: در صورتی که ریشه‌‌های مو به درستی در فریم کاشت شده جذب نشوند و ریشه‌‌های ضعیفی داشته‌باشند.
  • عفونت در محل کاشت
  • عوارضی مانند التهاب یا بهبودی دیر هنگام جای زخم عمل
  • شرایط پزشکی زمینه‌ای مانند مانند اختلالات خود ایمنی، عدم تعادل هورمونی یا کمبودهای تغذیه‌ای
  • ضربه یا آسیب فیزیکی
  • ریزش طبیعی
  • رعایت نکردن دستورالعمل‌ های بعد از کاشت مانند مراقبت‌های پزشکی، عدم مصرف داروهای تقویتی و..
  • عوامل محیطی بیرونی مانند استفاده از محصولات شیمیایی ناسازگار، تماس مستقیم با آب گرم و قرارگیری در مقابل نور مستقیم خورشید یا ایجاد فشار برای ناحیه عمل شده
  • واکنش آلرژیک
  • خطاهای فنی: در زمان عمل کاشت ابرو

ریزش ابرو بعد از عمل کاشت، قابل کنترل بوده و با مدیریت صحیح بر آن می‌توان نتیجه نهایی کاشت ابرو را مطلوب‌تر کرد. این تغییر محسوس از زمان ریزش تا رویش مجدد ابروها را می‌توان از روی تصویر و عکس ابروی افراد بعد از کاشت به خوبی مشاهده کرد.

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

یکی از کارهای اصلی مراقبتی، استفاده از داروهایی تقویتی تجویز شده توسط پزشک متخصص بعد از انجام عمل کاشت ابروست. حتما در نظر داشته‌باشید که مصرف این داروها تاثیر مهمی در نتیجه نهایی کاشت داشته و برطبق دستور پزشک و در مدت مشخص آن‌ها را مصرف نمایید:

  • ماینوکسیدیل
  • فیناستراید
  • قرص آناهیل
  • مکمل فولیک اسید
  • مکمل امگا 3
  • مولتی ویتامین
  • شامپوی مناسب

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو چگونه است؟

برخی از روغن‌های گیاهی نیز برای استفاده در دوران بعد از کاشت ابرو مناسب هستند؛ البته مانند داروها، استفاده از این روغن‌ها باید با نظر و تجویز پزشک انجام شوند:

  • روغن جوجوبا
  • روغن زیتون
  • روغن رزماری
  • روغن آرگان
  • روغن آووکادو

نتایج کاشت ابرو

مصرف داروهای تقویتی تا چه زمانی بعد از کاشت ابرو ادامه دارد؟

احتمالا این سوال برای شما پیش می‌آید که تا چه زمانی باید به مصرف داروها ادامه دهید. در پاسخ باید بدانید که روند و مدت زمان مورد نیاز برای مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو به شرایط ابرو و نیز نظر پزشک متخصص باز می‌گردد. آنچه مهم است نتیجه نهایی عمل کاشت ابرو است و باید تا رسیدن به این نتیجه تمام موارد را رعایت نمایید.

جمع‌بندی

مانند هر عمل زیبایی دیگری، عمل کاشت ابرو نیز به مدت زمان مشخصی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و نهایی نیاز دارد. در کنار زمان، رعایت کلیه نکات پزشکی و مراقبتی نیز برای نتیجه‌گیری مطلوب بسیار ضروریست. مصرف کلیه داروهای تقویتی تجویز شده را فراموش نکنید. اگر هنوز دغدغه آثار مثبت این عمل را در ذهن دارید حتما عکس‌های کاشت ابرو بعد از گذشت 3 ماه را در کلینیک یا بیمارستان محل جراحی خود مشاهده نمایید.

کاشت ابرو یک کار تخصصی است که باید توسط پزشکان و افراد متخصص انجام شود. شما برای این کار هزینه می‌کنید و می‌خواهید ابروهایی زیبا و پرپشت داشته باشید؛ پس مهم است به سراغ کلینیک‌های معتبر بروید. کلینیک محمدی با داشتن سابقه بلند و نمونه کارهای درخشان می‌تواند‌ به شما در داشتن ابروهای جدید و زیبا کمک کند. برای کسب مشاوره تخصصی و رزرو وقت درخصوص خدمات کاشت ابرو، همین حالا فرم مشاوره رایگان زیر را پر بفرمایید.

 

کاشت ابرو می تواند ریزش مادرزادی ابرو را اصلاح کند؟
بله، برای رفع این مورد، می توان از کاشت ابرو استفاده کرد.
چه سنی برای کاشت ابرو مناسب است؟
سن مشخص و معینی وجود ندارد. کاشت ابرو به طور کلی در بین بزرگسالان رایج‌تر است.
آیا ابروهای کاشته شده با ابروی طبیعی من متفاوت خواهد بود؟
موهای کاشته‌شده باید از نظر بافت، رنگ و الگوی رشد کاملا با موهای طبیعی ابروی شما مطابقت داشته‌باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه