کلینیک محمدی
خدمات تخصصی کاشت مو و ابرو
سوالات متداول

آب کرفس بعد از کاشت مو | رژیم غذایی مناسب + ممنوعیات

مریم جعفری
3 ماه پیش
خواندن 9 دقیقه
91 بازدید
خانه » وبلاگ » عمومی » آب کرفس بعد از کاشت مو | رژیم غذایی مناسب + ممنوعیات
آب کرفس بعد از کاشت مو

بسیاری از ما می‌دانیم کرفس مواد مغذی زیادی دارد و چقدر برای بدن مفید است؛ با این حال این مورد را هم می‌دانید که آب کرفس موهای شما را نیز تغذیه می‌کند؟ آب کرفس سرشار از بور (یک ماده معدنی) و سایر مواد مغذی است که می‌تواند به بهبود رشد و سلامت موهای شما کمک کند. نوشیدن منظم آب کرفس برای کاشت مو می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشید. بهتر است آب کرفس را به صورت خانگی تهیه کنید و نوشیدن آب‌میوه‌های فروشگاهی با افزودنی‌ها و قندهای اضافی پرهیز کند. در این مقاله از مجله کلینیک محمدی به طور کامل در مورد خواص آب کرفس بعد از کاشت مو صحبت می‌کنیم.

 

ارزش غذایی آب کرفس بعد از کاشت مو

آب کرفس منبعی غنی از بور (Boron) است که در هر 100 میلی‌گرم حدود 0.5 میلی‌گرم از این ماده معدنی ضروری را در خود دارد. وجود بور برای عملکرد مناسب آنزیم‌های مختلف بدن ضروری است و در ارتباطات سلولی نقش دارد. این بدان معناست که دریافت بور کافی از طریق غذاها و نوشیدنی‌هایی مانند آب کرفس می‌تواند به عملکرد مطلوب بدن به ویژه در رشد موها موثر باشد.

آب کرفس همچنین مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های دیگری است که می‌توانند به طرق مختلف به سلامت انسان کمک کنند. به‌عنوان‌مثال، آب کرفس منبع خوبی از ویتامین C است که برای تولید کلاژن، کاهش شکستگی مو و کمک به تقویت موها مزایای زیادی دارد. همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به محافظت از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کرده و روند رشد سالم موها بعد از کاشت را تقویت کند.

در جدول زیر می‌توانید ارزش غذایی یک لیوان آب کرفس را مشاهده کنید:

کالری50 کالری
پروتئین2 گرم
کربوهیدرات9 گرم
چربی0.5 گرم
فیبر5 گرم
شکر4 گرم
ویتامین K90 میکروگرم
فولات یا ویتامین B9110 میکروگرم
پتاسیم781 میلی‌گرم
ویتامین C10 میلی‌گرم
ویتامین A0.3 میکروگرم

خواص آب کرفس بعد از کاشت مو

همان‌طور که گفتیم، آب کرفس سرشار از ویتامین‌های A، C و K و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، بور منیزیم است. خوردن آب کرفس بعد از کاشت مو می‌تواند مزایای زیادی را به شما ارائه دهد که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم:

خواص آب کرفس بعد از کاشت مو

سرشار از ویتامین A

کرفس سرشار از ویتامین A است که FI رشد سلول‌های بدن به خصوص در موها کمک زیادی می‌کند. مو سریع‌ترین بافت در حال رشد است، بنابراین برای قوی ماندن به مقدار زیادی ویتامین A نیاز دارد. ویتامین A همچنین با حمایت از رشد سبوم، غدد پوستی سالم را تقویت می‌کند. سبوم یک ماده روغنی است که پوست سر ما را مرطوب نگه می‌دارد.

جدا از تحریک رشد مو، ویتامین A موجود در آب کرفس نیز می‌تواند بافت مو را بهبود بخشد. با مصرف کافی ویتامین A می‌توانید از مشکلات مو مانند ریزش و شکستگی مو جلوگیری کنید و نوشیدن آن به خصوص بعد از کاشت مو به شدت توصیه می‌شود.

 

محتوای آب بالا

نوشیدن آب زیاد یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامت موهای تازه کاشت شده انجام دهید؛ اما برخی از غذاها می‌توانند به هیدراته نگه داشتن شما نیز کمک کنند و کرفس یکی از آن‌هاست. از آنجایی‌ که کرفس بیشتر از آب است، با نوشیدن آن آب بیشتری دریافت خواهید کرد.

با تعبیه آب کرفس می‌توانید عملکرد سیستم گوارش و کلیه‌های خود را بهبود دهید؛ همچنین نوشیدن آب کرفس بعد از کاشت مو به ویژه برای حمایت از رشد پایدار و سالم موها بسیار مهم است. پس سعی کنید آب کرفس را به صورت طبیعی بنوشید تا ارزش غذایی کامل آن را به دست آورید.

 

جلوگیری از ریزش مو

آب کرفس به جلوگیری از سفید شدن موها نیز کمک می‌کند. زمانی که موهایتان با کمبود ویتامین مواجه می‌شوند، شروع به ریزش می‌کنند. با مصرف آب کرفس، ریشه موهای شما تقویت می‌شوند. ویتامین‌ها و مواد مغذی که از آب کرفس دریافت می‌کنید رشد موهای شما را تسهیل کرده و بافت آن را بهبود می‌بخشد.

روند کاشت مو به این صورت که بعد از چند هفته دچار ریزش شوک می‌شوید. بعدازاین زمان رشد موهای جدید شما آغاز می‌شوند. پس مهم است که در مراقبت‌های بعد از کاشت، نوشیدن آب کرفس را در دستور غذایی خود قرار دهید. توصیه می‌کنیم آب کرفس را در کنار مواد غذایی دیگر که توسط پزشک توصیه می‌شوند، مصرف کنید.

 

آبرسانی به موهای سر

نوشیدن آب کرفس بعد از کاشت مو می‌تواند خشکی سر را کنترل کند. ازآنجایی‌که آب کرفس مملو از ویتامین A است، به طور موثر تارهای موی شما را آب‌رسانی می‌کند. وقتی این ویتامین با مواد مغذی دیگر همراه شوند، پوست سر شما را تمیز و خشک می‌ماند.

پوسته‌پوسته شدن و خارش بعد از کاشت مو طبیعی است، زیرا این مرحله روند خوب شدن زخم‌ها را نشان می‌دهد. به همین دلیل، پزشک به شما توصیه می‌کند تا می‌توانید نوشیدنی‌های مقوی بخورید تا تحریک‌پذیری پوست سر بعد از کاشت به حداقل برسد. همچنین می‌توانید آب کرفس را بعد از طی شدن دوره اولیه کاشت (10 روز یا بیشتر بسته به توصیه پزشک) مستقیماً روی پوست سر خود بمالید تا از موهای سالم‌تر برخوردار شوید.

 

خواص کرفس برای مو

 

افزایش سیستم ایمنی بدن

سر ما مستعد ابتلا به انواع مختلف عفونت است. با یک سیستم ایمنی قوی، سر قدرت کافی برای مقابله با هر حمله‌ای را خواهد داشت. کرفس به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد می‌تواند از پوست سر شما در برابر عفونت محافظت کند. همچنین کرفس ماده‌ای به نام آپیژنین دارد که برای بازیابی تعادل سیستم ایمنی عالی است.

شما می‌توانید ویتامین C و سایر مواد مغذی مهم را از کرفس دریافت کنید که به محافظت از پوست سر در برابر عفونت کمک می‌کند و درعین‌حال ریشه‌های آن را از تهدید یا آسیب حفظ می‌کند. این موضوع به ویژه بعد از کاشت مو اهمیت دوچندانی دارد، زیرا بدن نیاز به ترمیم و پذیرش فولیکول‌های جدید دارد.

 

خواص ضدالتهابی

خوردن آب کرفس بعد از کاشت مو برای کمک به از بین بردن هرگونه مشکل پوستی یا التهاب روی پوست سر ضروری است. کرفس حاوی مواد خاصی مانند فلاونوئیدها است که به کاهش التهاب در بدن شما کمک می‌کند. فلاونوئیدها مانند سپر عمل می‌کنند و از سلول‌های بدن در برابر آسیب ناشی از التهاب محافظت می‌کنند.

دو ترکیب در کرفس وجود دارند که شامل پلی استیلن و لوتئولین هستند. این ترکیبات خواص ضدالتهابی قوی دارند. هنگامی که آب کرفس به صورت موضعی روی پوست سر مالیده می‌شود، این ترکیبات به طور موثری برای حفظ تقویت ریشه موها کمک می‌کند. علاوه بر این، ازآنجایی‌که کرفس سرشار از ویتامین C است، خواص آنتی‌اکسیدانی قوی دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن شما کمک می‌کنند تا قوی بماند و با مواد مضر مبارزه کند.

 

میزان مصرف آب کرفس بعد از کاشت مو

پس از کاشت مو، گنجاندن آب کرفس در رژیم غذایی می‌تواند به دلیل محتوای بالای ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها مفید باشد. با این ‌حال، مصرف آن در حد اعتدال ضروری است. دوز توصیه‌شده حدود یک فنجان تا 2 فنجان آب کرفس تازه در روز است. این مقدار می‌تواند با کاهش التهاب و تامین مواد مغذی ضروری بدون تحت تاثیر قرار دادن سیستم گوارش به روند بهبودی بدن بعد از کاشت کمک کند.

 

بعد از کاشت مو چه چیزهایی بخوریم؟

شما می‌توانید آب کرفس را به مواد غذایی دیگر ترکیب کنید تا اثرات مثبت آن را افزایش دهید. پزشک بعد از کاشت از شما می‌خواهید که یک رژیم غذایی متعادل را در پیش بگیرید و از مواد غذایی زیر استفاده کنید:

  • اسفناج: این سبزی برگ سبز حاوی مواد مغذی است که از رشد موی سالم حمایت می‌کند. مواد مغذی اسفناج شامل آهن، فولات و ویتامین‌های A و C هستند. این سبزی همچنین سرشار از بور به اندازه 0.16 میلی‌گرم در هر وعده ½ فنجان اسفناج آب پز است. توصیه می‌کنیم اسفناج را خام یا بخارپز شده بخورید.

 

  • آووکادو: آووکادو برای سلامتی شما مفید است و می‌تواند رشد مو را تقویت کند. این میوه حاوی 1.07 میلی‌گرم بور در نصف فنجان آووکادوی خام است. آووکادو همچنین مواد مغذی ضروری برای موهای سالم از جمله ویتامین‌های C، K و E دارد. آووکادو همچنین حاوی اسیدهای چرب است که به آب‌رسانی و تغذیه پوست سر کمک می‌کند.

 

خواص آواکادو بعد از کاشت مو

 

  • لوبیا: یک منبع پروتئین عالی است که برای رشد سالم موها بعد از کاشت توصیه می‌شود. لوبیا علاوه بر پروتئین حاوی آهن، روی و بور است. همه این مواد مغذی برای تقویت رشد و چرخه ترمیم مو ضروری هستند. لوبیا را به صورت پخته‌شده به همراه هویج و پروتئین حیوانی مصرف کنید.

 

  • آلو خشک: آلو سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین‌های A، C و K، آهن و بور است که به بهبود کیفیت مو، درخشش مو و پرپشت شدن مو کمک می‌کند. آلو همچنین حاوی پلی فنول‌ها است. پلی فنول‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از بیماری‌های مزمن محافظت می‌کند و موهای شما را سالم و قوی نگه می‌دارند.

 

بعد از کاشت مو چه چیزهایی نخوریم؟

آب کرفس بعد از کاشت مو را وارد رژیم غذایی خود کنید، اما مهم است برخی مواد غذایی را در طول دوره نقاهت کنار بگذارید. غذاهای ممنوعه بعد از کاشت مو عبارتند از:

  • قند اضافی می‌تواند باعث التهاب و کند شدن روند بهبودی شود، زیرا باعث تورم و تحریک در اطراف ناحیه پیوند خواهند شد.

 

  • غذاهای سرشار از نمک می‌توانند منجر به افزایش فشارخون و تورم شوند و روند بهبودی را مختلف کنند.

 

  • الکل می‌تواند خون را رقیق کند و خطر خونریزی را افزایش دهد و در روند بهبودی اختلال ایجاد کند.

 

  • کافئین بیش‌ازحد می‌تواند فشار خون و کم‌آبی بدن را افزایش دهد و بر روند بهبودی تأثیر منفی بگذارد.

 

 

خدمات کاشت مو در کلینیک محمدی

آب کرفس بعد از کاشت مو به دلیل فواید بالقوه سلامتی خود از جمله آب‌رسانی، وجود مواد مغذی ضروری و خواص ضدالتهابی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. آب کرفس را می‌توانید در طول روز به اندازه توصیه‌شده توسط پزشک نوش جان کنید. اگر قصد انجام عمل کاشت مو را دارید باید بگوییم که کلینیک محمدی با داشتن پزشکان مجرب و استفاده از بهترین روش‌های کاشت مو به شما خدمات باکیفیت را ارائه می‌دهد. همچنین پزشکان ما یک برنامه غذایی موثر را بعد از کاشت در اختیار شما قرار خواهند داد. برای کسب مشاوره رایگان و رزرو وقت قبلی همین حالا فرم زیر را پر کنید.

 

 

چرا بعد از کاشت مو باید آب کرفس بنوشم؟
آب کرفس سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند به کاهش التهاب، حمایت از سیستم ایمنی و بهبود کلی کمک کند.
بعد از کاشت مو روزانه چه مقدار آب کرفس بنوشم؟
دوز توصیه‌شده حدود یک یا دو فنجان آب کرفس تازه در روز است. این مقدار به تامین مواد مغذی لازم بدون تحت تاثیر قرار دادن سیستم گوارش شما کمک می‌کند.
بعد از کاشت مو از چه زمانی شروع به نوشیدن آب کرفس کنم؟
چند روز پس از کاشت مو، زمانی که بتوانید رژیم غذایی عادی خود را از سر بگیرید، می‌توانید نوشیدن آب کرفس را شروع کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه