کلینیک محمدی
خدمات تخصصی کاشت مو و ابرو
سوالات متداول

کاشت مو به روش سلول‌ های بنیادی

شقایق خورشیدی
1 سال پیش
خواندن 16 دقیقه
40 بازدید
خانه » وبلاگ » تخصصی » کاشت مو به روش سلول‌ های بنیادی

درباره کاشت مو به روش سلول های بنیادی چه می دانید؟ بسیاری از مردم در اطراف ما فاقد مو در قسمتی از جلو، صورت یا تاج سر خود هستند، که با کمک کاشت مو می توانند به ترمیم موهای خود کمک کنند. این انسان ها اغلب دارای یک بانک مو قوی هستند و به همین دلیل است که کاشت ابرو یا موی آنها موفقیت آمیز بوده است. در واقع، گرافت‌های موی کافی در قسمت پایین پشت سر یا دور آن وجود داشته است و پزشک از آن ها برای پر کردن عناصر خالی سر آن استفاده می‌ کند.

حال سوال این است که اگر شخصی تمام موهای سر خود را ز دست داده باشد و کاملاً کچل باشد یا بانک موی وی آنقدر ضعیف باشد که نتوان از پیوند آن برداشت کرد، آیا باید ازاین کار چشم پوشی کند؟ خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی می توان گفت پاسخ این سوال منفی می باشد.

افرادی که فاقد بانک مو قوی هستند یا دارای بانک مو کاملاً مستعد هستند می توانند از سلول های بنیادی نجات دهنده استفاده کنند که بسیاری از بیماری ها و البته ریزش مو را درمان می کند. با ما همراه باشید تا حقایق کامل و جامعی را در مورد نحوه انجام، مزایا و معایب کاشت مو به روش سلول های بنیادی به شما ارائه دهیم که به آن کاشت مو FCI نیز گفته می شود.

سلول بنیادی چیست؟

سلول های بنیادی به عنوان مواد درجه یک بدن شناخته می شوند. سلول‌ های ارزشمند با عملکرد های فراوان که می‌ توانند در مواد و عناصری که ممکن است کاربرد های درمانی یا شاید زیبایی داشته باشند، غنی باشند. طبق یک سنت، سلول های بنیادی حداکثر دارایی با ارزش بدن انسان هستند. این سلول ها از نظر مواد و بقایای غنی هستند که خاصیت بازیابی و بازسازی دارند. پیامد های دیدنی آن سلول ها سال هاست که توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است.

در واقع، سلول ‌های بنیادی یک محیط کوچک با مقادیر فراوانی از عناصر بوم و سیتوکین ها، پروتئین های ماتریکس خارج سلولی و هورمون‌ ها و غیره را ارائه می‌ دهند که استفاده از این محیط سست متحرک (اثر ترشحی) ممکن است روش منحصر به فردی در اهداف درمانی باشند.

تحقیقات اخیر دانشمندان در حوزه درمان متحرک، سلول ‌های بنیادی را با هدف استفاده از این سلول‌ ها به‌عنوان وسیله‌ ای قدرتمند در رشته درمان احیا کننده و ترمیم بافت مورد هدف قرار داده‌اند. امروزه، استفاده از داروهایی که عمدتاً مبتنی بر تحریک سلول‌ های بنیادی هستند، در درمان بسیاری از بیماری ‌ها یا حتی جراحات از جمله سوختگی به طور معجزه‌آسایی عمل می‌ کنند.

ترکیبات به ‌دست ‌آمده از اکسیر سلول‌ های بنیادی روی پایه ‌های روزانه در داخل بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌ ها استفاده می ‌شوند و در زمان یکسان، می ‌توانند عملکرد سلول‌های مختلف را در داخل بدن رشد دهند.

کاشت مو به روش سلول های بنیادی

همچنین بخوانید:

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو


کاشت مو با روش سلول های بنیادی چیست؟

شما باید نام سلول های بنیادی را شنیده باشید، با این حال درباره ویژگی آن سلول ها را چه می دانید؟ سلول های بنیادی به وضوح سلول هایی هستند که ظرفیت پایان دادن به تمام سبک های سلول های چارچوب را دارند. این سلول ها به عنوان سلول های غیر تخصصی شناخته می شوند. زیرا آنها یک وظیفه انتخابی در داخل بدن ندارند. طبق آخرین مطالعات، نقص های متحرک ساقه یکی از بیشترین دلایل بحرانی ریزش مو است.

به این ترتیب، استفاده از روش کاشت مو، استفاده از سلول های بنیادی در جدول زمانی قرار دارد و علاوه بر این، این رویکرد توانسته نتایج بسیار شگفت انگیزی را به دست آورد. معمولاً استفاده از سلول ‌های بنیادی برای بازیابی اجزای متمایز بدن انسان در سال‌های اخیر بسیار قدرتمند بوده است و این امر استفاده از سلول ‌های بنیادی را برای ترمیم طاسی امکان ‌پذیر کرده است. سلول های بنیادی ممکن است به طور معجزه آسایی در ترمیم بافت های خارق العاده بدن به ویژه مو قدرتمند باشند.

آن ها همچنین می توانند جایگزینی کاملا مناسب برای سلول های شکسته و از بین رفته باشند. افرادی که به دلیل مشکلات ژنتیکی یا هر دلیل دیگری دچار ریزش مو می شوند، می توانند از استفاده کنند. با توجه به رضایت‌بخشی بالا این رویکرد، می‌ تواند تغییرات بسیار گسترده‌ای را در اینده کاشت مو ایجاد کند. این روش باعث شده تا بسیاری از استراتژی های آن حذف شوند و سلول های بنیادی جای آن ها را در بر بگیرد.

با این حال، یک ویژگی حیاتی این سلول ها را از سلول های مختلف داخل بدن متمایز می کند، ظرفیت تقسیم و ضرب و بازسازی تمام انواع سلول های بدن با تقسیم این سلول ها و تغییر آنها با سلول های بی جان، ممکن است بافت شکسته ترمیم شود. اکنون که با این سلول‌های منحصربه‌فرد آشنا شده ‌ایم، زمان آن فرا رسیده است که به روش کاشت با کمک این تکنیک پی ببریم.

کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی چگونه انجام می‌شود؟

اولین زمزمه های تاریخ کاشت به سال 2017 باز می گردد. زمانی که محققان ایتالیایی برای اولین بار مفهوم آن را به این روش ارائه کردند. در مفهوم ارائه شده برای این تکنیک کاشت مو، مراحل بعدی ممکن است دیده شود.

استخراج فولیکول های مو: در این مرحله از پانچ بیوپسی برای کاشت مو استفاده می شود. در این تکنیک از دستگاهی با تیغه گرد استفاده می شود. این تیغه در پوست سر حلقه می شود تا یک الگوی استوانه ای از بافت را از بین ببرد.

کاشت فولیکول های مو: در مرحله بعدی، سلول های بنیادی با کمک ابزاری به نام سانتریفیوژ از بافت جدا می شوند. سپس سوسپانسیون متحرک باقی می ماند که به نواحی بدون موی سر تزریق می شود. در حال حاضر، گروه های مطالعاتی متعددی در سراسر عرصه وجود دارند که در روش درمان ریزش مو با استفاده از سلول های بنیادی فعالیت می کنند.

اگرچه تئوری‌ های ارائه شده در این زمینه به سختی می ‌توانند از همه متفاوت باشند، اما فرض همه آن ها افزایش فولیکول ‌های موی اخیر در داخل آزمایشگاه است که با کمک یک الگوی کوچک از پوست متقاضی دریافت شده است.

طبق آمار ارسالی تقریباً این رویکرد، در رویکرد FCI، دستکاری فولیکول های حذف شده از سر و کاشت آن ها در مناطق بدون مو است. در واقع، فولیکول ‌هایی که پاسخگوی رشد ساقه‌های مو و حفظ ضخامت آن‌ ها هستند، از نواحی بسیار کمتر شکسته شده بالایی برداشت می‌ شوند و پس از آن در زیر موقعیت ‌های آزمایشگاهی تقویت می‌ شوند. فولیکول هایی که از آزمایشگاه خارج می شوند انرژی زیادی دارند و ممکن است موهای فرد را ضخیم تر کرده و کاملاً مناطق خالی را پر کنند. برای استفاده از FCI مراحل زیر لازم است؛

  • بررسی وضعیت متقاضی

در سطح اولیه ، برای متقاضی بسیار مهم است که با کمک یک پزشک کاملاً بررسی شود تا تصمیم بگیرد که آیا تکنیک مورد نظر ممکن است برای فرد مفید باشد یا نه. در جلسات بررسی، پزشک به طور مطلق روش کاشت را برای متقاضی توضیح می ‌دهد و از طریق بررسی وضعیت پوست سر و موهای او، بررسی می‌ کند که کدام جزء ممکن است برای برداشت سلول‌ های بنیادی مفید باشد.

  • برداشت فولیکول ها

در روز عمل، مرحله اول حذف فولیکول ها از مجاورت انتخاب شده است. با توجه به اینکه ممکن است نیازی به درو کردن طیف گسترده ای از فولیکول ها در یکسان وجود نداشته باشد، انسان هایی که فاقد بانک مو یا بانک کاملاً مستعد مو هستند، می توانند از آن استفاده کنند. فولیکول ‌های برداشت شده اغلب دارای محل‌ های تولید مثلی هستند و در نتیجه در موقعیت ‌های آزمایشگاهی تکثیر و رشد می ‌کنند.

در تکنیک FCI، فولیکول ها از نواحی دور یا پشت سر حذف می شوند. زیرا این نواحی اغلب در برابر از دست دادن ثابت هستند و در نور روز یا محصولات زیبایی مخرب مو کمتر شکسته می شوند. البته ایجاد دهانه در این مکان و برداشتن پیوند از آن کار بسیار راحت تری است و کار را تسریع می کند.

  • تقویت فولیکول ها در شرایط آزمایشگاهی

در مرحله بعدی، برای کاشت مو به روش سلول های بنیادی تکثیر سلول ‌های بنیادی درون فولیکول‌ های مو و انتقال آن ها به سطح شکوفایی با استفاده از توانایی تولید مثل بسیار حیاتی است. با توجه به اینکه قسمتی از پوست سر به طور جمعی با فولیکول ‌ها از بین می‌رود، ممکن است که فولیکول‌ های کاملاً جدید با لایه درم محل کاشت مطابقت داشته و هیچ مشکلی در مورد عدم افزایش آن ها وجود ندارد.

در حال حاضر، نتایج آزمایشگاهی در مواردی که سلول ‌های بنیادی از پوست سر خود فرد برداشت می ‌شد، بسیار ساده است. در واقع، با این وجود، هیچ پاسخی وجود ندارد که بتوان از بانک موی انسان‌ های مختلف به یک شخصیت پیوند زد، با این حال، ما روی این حساب می ‌کنیم که توسعه دانش فن‌آوری متحرک ساقه، شکل فولیکول‌های هر شخصیت دیگر را افزایش می ‌دهد و آن را به خوبی مناسب می‌ کند.

با موهای متقاضی در هر صورت، در داخل رویکرد FCI، فولیکول‌های محدود برداشت شده در پایان به تنوع کافی می ‌رسند و پس از رسیدن به سطح کافی در داخل مکان ترجیحی قرار می ‌گیرند. عامل حیاتی این است که زمان این مرحله برای انسان های مختلف متمایز می باشد. در تعداد کمی از انسان‌ها، ممکن است ماه‌ های زیادی طول بکشد تا فولیکول ‌ها به سطح افزایش یا کاشت برسند و تعداد کمی از این محدوده ها را در چند هفته متحمل می ‌شوند و برای کاشت آماده می‌ شوند.

  • کاشت فولیکول

پس از اتمام مراحل آزمایشگاهی، متقاضی باید یک بار دیگر به کلینیک برود تا فولیکول ها در مجاورت ترجیحی کاشته شوند. مقدار فولیکول ها با توجه به کمیت ناحیه کاشت و تراکم پیش بینی شده متفاوت است. در این مرحله، پوست بی حس می‌ شود و فولیکول ‌ها در داخل سوراخ ‌های ایجاد شده بر روی قسمت طاس قرار دارند. همچنین اگر طاسی فرد زیاد باشد یا تراکم بیش از حد پیش‌بینی شود، ممکن است این مرحله تکرار شود.

مزایای کاشت مو به روش سلول های بنیادی

مزایای کاشت مو به روش سلول های بنیادی

یکی از مشکلاتی که ممکن است انسان با کاشت موی معمولی نیز داشته باشد، درد است. تکنیک‌های مدرن کاشت مو، متشکل از سلول‌ های بنیادی و FUE، توانستند دستاوردهای بسیار خوبی در رفع این مشکل داشته باشند.

از آنجایی که این فعالیت معمولاً با بی ‌حسی تکمیل می‌شوند و هیچ دردی در نقطه‌ای از سیستم کاشت مو احساس نمی ‌شود، استفاده از تکنیک سلول های بنیادی، همچنین پس از عمل هیچ دردی مشاهده نمی شود. در زیر به برخی از مزایا این تکنیک درمانی و زیبایی اشاره شده است؛

  • نتیجه نهایی کاملاً طبیعی است

موهای کاشته شده با استفاده از این روش می تواند ظاهر و رشد طبیعی داشته باشد. افرادی که پس ازعمل نیازی به تمایز بین موهای طبیعی و موهای کاشته شده ندارند، می توانند تکنیک متحرک ساقه را انتخاب کنند. زیرا حداکثر عواقب طبیعی ممکن کاشت مو با این تکنیک برای انسان های خارق العاده به پایان می رسد.

  • بهبودی کامل در مدت زمان کوتاه

یکی از مشکلاتی که بعد از انجام این عمل برای انسان به وجود می آید طولانی شدن دوره درمان است. این باعث می شود که نتوانند به فعالیت های خود برسند یا حتی در انجام وظایف روزانه خود با مشکلاتی مواجه شوند. برای اینکه بتوانید در یک بازه زمانی کاملاً کوتاه از درمان کامل لذت ببرید، می ‌توانید از تکنیک سلول های بنیادی استفاده کنید. زیرا در کمتر از یک هفته می توانید کار های مختلفی انجام دهید و مشکلی پیش نیاید.

  • مناسب برای درمان بافت سوخته

در موارد محدودی، سوختگی می تواند هدف ریزش مو باشد. در این موارد، استفاده از استراتژی های منحصر به فرد برای ترمیم مو می تواند مهم باشد. در واقع این روش یکی از روش‌های خوشایند برای افرادی است که موهای خود را به دلیل سوختگی جابجا کرده‌اند.

زیرا در این تکنیک سلول های بنیادی سلول های شکسته را به روز می کنند. این مشکل باعث شده است که حداکثر انسان هایی که با سوختگی مواجه شده اند، تمایل به استفاده از تکنیک سلول های بنیادی داشته باشند.

  • بدون ایجاد زخم

روش سلول های بنیادی یکی از تکنیک های کاشت مو است که نیازی به ایجاد زخم و بریدگی در داخل پوست سر ندارد. در این روش، هیچ گونه فشار یا علامتی در پوست سر پس از درمان باقی نمی ماند. از طرف دیگر، شانس شکست عمل بسیار کمتر است.

افرادی که نیاز به استفاده از یک تکنیک بسیار ایمن و قدرتمند برای مقابله با ریزش مو دارند، می‌توانند رویکرد سلول های بنیادی را انتخاب کنند. زیرا کمترین پیامدهای کاشت مو در تکنیک استفاده از سلول های بنیادی به دست می آید و همین موضوع باعث محبوبیت این روش شده است. در زیر به مزایای کلی این روش اشاره شده است؛

• قابلیت اطمینان و رفع عیوب در روش های قبلی

• مدرن ترین و حداکثر تکنیک برتر کاشت مو

• تنظیمات قابل توجه در بافت مو، نسخه و قطر مو بدون نیاز به پیوند از مؤسسه مالی موی متقاضی

• امکان ایجاد تراکم بیش از حد

• افزایش دائمی مو بدون استرس ساقه مو تقریباً لاغر

• غیر تهاجمی، درد بسیار کمتر بدون جای زخم و اسکار با زمان بهبودی کم یا بدون

• ارائه موهای درجه یک و افزایش دهنده، ظاهر بالاتر و زیبایی دو چندان

• ارائه آسان و مفید مد و جهت مو

• مشکل مؤسسه مالی آسیب پذیر مو را برطرف کنید

• تکنیک درمان سرپایی و با آگاهی کامل با بیهوشی محله ای است

• رشد و از دست دادن به طور طبیعی

• امکان استفاده از مو از اجزای مختلف فریم همراه با زیر بغل، ریش، سینه، پشت و غیره.

• عدم وجود مقررات برای سن و جنسیت افراد

بهبودی پس از کاشت مو با کمک سلول های بنیادی

یکی از عوامل هیجان انگیز در کاشت مو به روش سلول های بنیادی، مدت زمان بهبودی سریع است. محققان ی گویند که پس از انجام این روش شکوهمند از درد رنج ببرید. البته احساس درد تنها در عرض یک هفته از بین می رود. اطلاعات صحیح این است که وقتی کاشت مو به این روش انجام می ‌شود، ممکن است دیگر نیازی به بهبودی نداشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به مدت یک هفته از فعالیت های ورزشی سنگین دوری کنید.

پس از این مدت، ممکن است بتوانید ورزش های روزانه خود را از سر بگیرید. در همین حال، بی‌ حسی در سراسر سر انجام می‌ شود تا احساس درد را کاهش دهد. بهتر است در روز انجام این عمل یک فرد همراه خود داشته باشید. با رعایت مراقبت های مناسب پس از کاشت مو به روش سلول های بنیادی، ممکن است بتوانید مدت زمان ترمیم را در یک راه عملی درجه یک نادیده بگیرید.

هزینه کاشت مو به روش سلول های بنیادی

هزینه کاشت مو به روش سلول های بنیادی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این روش در ردیف‌ های مطالعاتی باقی می ‌ماند و دور از انتظار نیست که نتایج مطالعات ر آینده تحمیل شوند. بنابراین اگر شما در مورد هزینه های این روش زیبایی کنجکاو هستید، در حال حاضر قیمتی برای آن به صورت یکسان وجود ندارد. البته در حال حاضر استراتژی هایی از این روش به روز وجود دارد که در بسیاری از کلینیک های اسپلندور انجام می شود.

قیمت کاشت مو متناسب با نمونه ریزش مو و مقیاس ناحیه تحت درمان متفاوت است. با توجه به اینکه یک رویکرد کاملا جدید است و نیاز به آزمایشگاه هایی با تجهیزات فوق تخصصی دارد، قیمت آن می تواند فوق العاده بالا باشد. بنابراین، شاید در آینده این روش به روشی واقع گرایانه و عادی تبدیل شود و کسانی که در سراسر جهان هستند حق انجام آن را داشته باشند.

پزشک متخصص، موقعیت جغرافیایی، انتظارات شما و پارامترهای مختلف از این دست عناصر مختلفی هستند که آخرین قیمت کاشت مو را تعیین می کنند. اگرچه این روش ایده‌ای هیجان ‌انگیز به نظر می ‌رسد، اما بعید به نظر می‌ رسد که این رویکرد با استفاده از فناوری‌های فوق مدرن انجام شود، و به کارگیری این تکنیک در حال حاضر به صورت رایج ممکن نیست.

عوارض کاشت مو به روش سلول های بنیادی

درست مانند هر روش دیگر، کاشت موی به روش سلول های بنیادی نیز سردردهای خاص خود را دارد. با این تمایز که در این روش سعی شده است سردرد هایی که در تکنیک های عادی وجود داشت برطرف شود. از هنوز وارد فاز واقع بینانه نشده است، حقایق خاصی در مورد عوارض آن وجود ندارد یا حقایق مورد نظر می تواند بسیار محدود باشد. به طور کلی، معمولاً خطر خونریزی و عفونت در سری الگوی آنلاین و قسمت تزریق وجود دارد.

به همین ترتیب، بررسی یک اسکار بر خلاف نهایی در ناحیه‌ای که نمونه ‌ها گرفته شده است، امکان پذیر است. اگرچه سردرد ناشی از بیوپسی پانچ قابل توجه نیست، با این وجود ممکن است فرصت آسیب رساندن به شریان یا اعصاب در داخل کاهش بخشی از سر وجود داشته باشد. با این حال، با انتخاب یک پزشک متخصص در این زمینه، نتایج منفی کاشت مو ممکن است به حداقل برسد.

میزان موفقیت کاشت مو سلول بنیادی

با توجه به تحقیقات بالینی Healthline، مطالعات در مورد موفقیت انجام کاشت موی به روش سلول های بنیادی می تواند بسیار امیدوار کننده باشد. نتایج بررسی ایتالیایی نشان داد که 23 هفته پس از درمان سلول های بنیادی نهایی، تراکم مو با کمک استفاده از 29 درصد افزایش یافت. البته، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اکنون هیچ تضمینی درباره نتایج نهایی یا دستیابی به کاشت موی سلول بنیادی نمی کند.

ترکیب استراتژی ‌های مختلف که شامل PRP با تزریق متحرک ساقه است، فرصت تحقق را قادر می‌ سازد. رشد مجدد مو استفاده از سلول های بنیادی و PRP، مانند روش های مختلف ترمیم مو، ممکن است حداقل 8 ماه طول بکشد. با گذشت زمان، تراکم موها افزایش می یابد و در نقطه ای از این زمان، تاکتیک های بازیابی طبیعی بدن آغاز می شود.

در طی چند ماه، ممکن است عواقب بزرگی را در سر خود مشاهده کنید. با این حال، در صورتی که می خواهید یک روش بسیار قدرتمند و تضمینی داشته باشید، درمان جراحی کاشت مو باید توسط یک متخصص حرفه ای صورت گیرد.

مراقبت های کاشت مو به روش سلول های بنیادی

پس از انجام عمل کاشت موی به روش سلول های بنیادی، با اتکا به دستور پزشک، فرد مبتلا باید برای تعداد دقیق ویزیت و معاینات به مرکز کاشت مو مراجعه کند. به طوری که نحوه رشد فرد و عملکرد مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. همچنین، فرد مبتلا باید به طور مکرر پانسمان را در محل کاشت جایگزین کند. علاوه بر این، فرد مبتلا باید تقریباً هر هفته از پوشیدن لباس های سنگین خودداری کند.

همچنین انجام فعالیت های ورزشی سنگین می تواند باعث خونریزی متوسط شود. به همین دلیل، فرد باید تا ۵ هفته تا ده روز پس ازآن فعالیت های ورزشی سنگین خودداری کند. افرادی که کاشت مو با استفاده از سلول بنیادی انجام داده اند باید از نور مستقیم خورشید در پوست سر و تعریق در محل مورد نظر برای مدت زمانی که با کمک پزشک مربوطه تعیین می شود دور باشند.

یکی دیگر از مراقبت ها، پرهیز از نوشیدن الکل و کشیدن سیگار است. زیرا در صورت عدم رعایت نکات فوق، فرد مبتلا نیز ممکن است دچار مشکلات حاد و شدید شود. همچنین، فرد مبتلا باید به مدت 2 هفته از حمام کردن، استخر، سونا و راهکارهای مختلف که باعث ایجاد رطوبت در سر می شود، دوری کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه